För ett år sedan så anlade jag en båtramp på tomten för att kunna sjösätta mina båtar. Den har fungerat bra tills dess att jag försökte dra upp en lite för tung båt. Hela rampen kavade ut åt sidan och bilen grävde ner sig med alla fyra hjulen. Det var ett helsike att få bilen därifrån även när jag kopplade loss trailern ute i sjön. De fyra groparna ni ser på bilden är efter hjulen på min bil när den tappade fästet.
Rampen har aldrig paddats men han som körde ut gruset packade den så gott det gick med skopan på frontlastaren.
Nu är ju planen att fylla på med mer material, men vad ska jag köra på för material? Det som ligger nu är typ kross (40-70mm), finns det något material som binder ihop bättre? Man vill ju ha en ramp som sitter ihop och nackdelen med de stora fraktionerna är ju att det blir väldigt snabbt väldigt stora gropar när det släpper.
Rampen har aldrig paddats men han som körde ut gruset packade den så gott det gick med skopan på frontlastaren.
Nu är ju planen att fylla på med mer material, men vad ska jag köra på för material? Det som ligger nu är typ kross (40-70mm), finns det något material som binder ihop bättre? Man vill ju ha en ramp som sitter ihop och nackdelen med de stora fraktionerna är ju att det blir väldigt snabbt väldigt stora gropar när det släpper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bäst är nog att blanda i brocka.D diy1 skrev:
Beroende på hur välpackat materialet som ligger där är så kan du jämna av hjulspåren och slå på första omgången med lite sluring för att binda det så blir bärigheten än bättre
Klicka här för att svara