V Vieri7 skrev:
Han svarar inte alls, varken face to face eller via Mail när man påtalar det. Han skicka däremot ett handskrivet brev att man kan vända sig till hans advokat om man vill något.
Tja, om 15 grannar skickar ett brev om dagen till advokaten blir det ju snart ganska dyrt att använda denne som någon slags brev-öppnar/läsar-tjänst?
 
  • Gilla
  • Älska
naredi och 30 till
  • Laddar…
harry73
Ja, skriv brev, många brev, långa brev
 
  • Gilla
  • Älska
JockeÅgren och 3 till
  • Laddar…
Nja inte för att vara den som är den.

Att kommunen äger en remsa längs stranden är ganska vanligt och att det är där för att säkra allmänhetens tillgång till vattnet.

Det betyder dock inte i min värld att det är OK att ha det som områdets badplats.

Det hade kanske funnits andra sätt än att släpa dit en båt att få användadet av remsan på en anständig nivå.

Jag tror det är ett antal byggahusare som har "privatiserat" mark.

/ATW
 
  • Gilla
  • Wow
matsgran och 1 till
  • Laddar…
Det är ingen som badar där, det är för dålig botten för det. Någon gång så är någon unge och plaskar i kanten. Annars används den som passage för att slippa gå runt hela området för att komma fram. Och det är inte ofta. Visst kan man dra den åt sidan, men att dra en båt på 4,5-5 meter lång är inte alltid lätt.
 
  • Gilla
matsgran
  • Laddar…
Bara jag som är nyfiken på en bild.
Går båten att spåra till den äldre herren?
 
  • Gilla
Bassesme och 2 till
  • Laddar…
Kan fixa bild längre fram i veckan. Nej man kan ju inte bevisa att båten ägs av honom.
 
  • Gilla
matsgran
  • Laddar…
V Vieri7 skrev:
Han svarar inte alls, varken face to face eller via Mail när man påtalar det. Han skicka däremot ett handskrivet brev att man kan vända sig till hans advokat om man vill något.
Hur många av de som kör med klyschan att de har en advokat/du kommer att få höra från min advokat/etc., har en? Det är inte många.
 
  • Gilla
Putt och 4 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Hur många av de som kör med klyschan att de har en advokat/du kommer att få höra från min advokat/etc., har en? Det är inte många.
Nej jag tror inte han har någon eftersom han vägrar tala om vem det är.
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Låter som en sån där amerikansk Kevin/Karen. Fräckt att annektera stranden men jag skulle samla ett par grannar och dra upp den ur vägen. Och repetera varje gång han ev lägger den ivägen.
 
  • Gilla
NoiseMaker och 3 till
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
Att kommunen äger en remsa längs stranden är ganska vanligt och att det är där för att säkra allmänhetens tillgång till vattnet. Det betyder dock inte i min värld att det är OK att ha det som områdets badplats.
Varför skulle man inte få bada från en kommunal "markremsa" som kommunen har "för att säkra allmänhetens tillgång till vattnet."? :thinking:
 
  • Gilla
  • Älska
Enolf och 18 till
  • Laddar…
Väldigt få privatpersoner "har en advokat". Det är liksom inget man trixar upp ur bakfickan när man behöve vinna ett argument. Advokater svarar inte i telefon för mindre än en tusenlapp.
 
  • Gilla
matsgran och 1 till
  • Laddar…
V Vieri7 skrev:
Han skicka däremot ett handskrivet brev att man kan vända sig till hans advokat om man vill något.
Men han talar alltså inte om vem som är hans advokat? Undrar hur han tänker där... :thinking:
 
  • Gilla
NoiseMaker och 2 till
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
Nja inte för att vara den som är den.

Att kommunen äger en remsa längs stranden är ganska vanligt och att det är där för att säkra allmänhetens tillgång till vattnet.

Det betyder dock inte i min värld att det är OK att ha det som områdets badplats.

Det hade kanske funnits andra sätt än att släpa dit en båt att få användadet av remsan på en anständig nivå.

/ATW
Och ifall allmänheten då utövar sin rätt är det fel? Har faktiskt besökt ett sånt ställe i somras där vi var och badade där det kom en och boende som klagade att "vi har vissa regler här som ni bryter mot". Svarade bara "har du rätt att ha din brygga där med stängsel på mark som inte är din, tillsammans med en skylt som säger privat område". Han la sig rätt platt. Jag är stor förespråkare av äganderätten och det gäller även folk som försöker annektera kommunens mark.
 
  • Gilla
  • Älska
newgirl och 16 till
  • Laddar…
V Vieri7 skrev:
Det är ingen som badar där, det är för dålig botten för det. Någon gång så är någon unge och plaskar i kanten. Annars används den som passage för att slippa gå runt hela området för att komma fram. Och det är inte ofta. Visst kan man dra den åt sidan, men att dra en båt på 4,5-5 meter lång är inte alltid lätt.
Så det är inte en badstrand som diskuteras utan en stig som inte kan användas längre pga en 4.5-5 meters båt?

Och det går inte att kliva över/runt den?

/ATW
 
Det är en strand, men ingen badar vid den förutom barn som går i kanten ibland. Vi badar vid vår brygga.

Man kan säkert klättra i båten och sen ur den på andra sidan. Men själva idén är ju att man ska kunna ha med tex bensindunk, fiskegrejer, barnvagn m.m. Blir väldigt krångligt då.

man kan gå runt den, men i så fall måste man gå i vattnet.
 
  • Gilla
matsgran
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.