kommunala strandremsor finns det gott om lite varstans och det finns bryggor/båtar mm mm. på mer eller mindre lagliga sätt allt från rena svartbyggen till byggnationer med kommunens goda minne.
det finns också diverse båtar olika långt upp på land eller i vatten med bojar.

Att just denna gubbes båt skulle orsaka storutryckning från kommunen är jag tveksam till.

Och hur en 4,5 meters båt kan bli ett sånt hinder förstår jag inte.

Jag vill se en BILD.

/ATW

• Gilla
Mitträcket och 2 till
  • Laddar…
...jag också...?

V Vieri7 skrev:
När han fick reda på att den inte är hans, så åkte han och köpte en båt och la rakt över stranden. Nu har den legat där hela sommaren.
Vad gör det att båten ligger på stranden?
Det är ju den mest naturliga platsen för en liten roddbåt!

Så vad är egentligen problemet?

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vad gör det att båten ligger på stranden?
Det är ju den mest naturliga platsen för en liten roddbåt!

Så vad är egentligen problemet?
Har du ens läst tråden?

• Gilla
Beerboy och 4 till
  • Laddar…
B Zlade skrev:
Har du ens läst tråden?
Ja, men inte alla 94 inläggen.
Men jag har själv bott vid flera sjö- och havsstränder, och ser det som naturligt att där ligger lite roddbåtar uppdragna.
Och det har aldrig varit något problem eller till obehag för mig eller andra jag känner.
Så du kan kanske förklara för mig vad problemet är?
Låtsas att du talar med en femåring :)

Ja, men inte alla 94 inläggen.
Men jag har själv bott vid flera sjö- och havsstränder, och ser det som naturligt att där ligger lite roddbåtar uppdragna.
Och det har aldrig varit något problem eller till obehag för mig eller andra jag känner.
Så du kan kanske förklara för mig vad problemet är?
Låtsas att du talar med en femåring :)
Allt beror på hur långt uppdragen båten är ( bild efterlyses av flera ). Ett scenario kan ju vara att strandremsan är 8 m bred, båten har aktern i vattenbrynet och en spänd förtöjningslina från fören på 5 m. Då blir det problem! Finns det dessutom en upptrampad stig 2m från vattenbrynet, så blir det naturligtvis protester.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
förklara för mig vad problemet är?
Låtsas att du talar med en femåring
Någon stänger av vägen där man får gå. Han har lagt sin båt precis mellan vattnet och sitt staket. Utanför sin tomt. Så får man inte göra!

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Någon stänger av vägen där man får gå. Han har lagt sin båt precis mellan vattnet och sitt staket. Utanför sin tomt. Så får man inte göra!
Det är väl bara att vrida båten lite grand, stäven åt babord och aktern åt styrbord, så är problemet löst.

Jupp, har själv föreslagit något liknande, men nu var det en femårings-förklaring du bad om och fick.

• Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
Det är sjukt hur trådar spårar ur i min synvinkel.
A ArneTW skrev:
Elda upp båten och spöa gubben med ett baseball-slagträ.
Ja det är märkligt att en del inte kan hålla sig till seriös rådgivning. Bra att du sätter tråden på spåret och fortsätter med de "de vettiga råden". ;)

M
Vad är det ens att diskutera? Flytta på båten så man kommer förbi!! Börjar denna lilla fjant som lagt den där tjafsa så what! Alltså va f-n! Tror ni på fullt allvar att det finns en polis/rättsinstans som kommer ta parti för en jä-la stolle som olovligt lagt en gammel båt i vägen för att retas med folk när dessa drar den åt sidan?

• Gilla
ylven och 2 till
  • Laddar…
Det är väl bara att vrida båten lite grand, stäven åt babord och aktern åt styrbord, så är problemet löst.
Är ju helt beroende på hur omgivningen ser ut. Båten var ju dessutom förtöjd, så fören ( =troligast) eller aktern kanske är svår att flytta på och huvudfrågan var väl om man måste göra det varje gång man kom bärandes på grejor typ fikakorgar, fiskespön, båtgrejor m.m. Alla kanske inte vill det eller kanske inte orkar flytta båten. Det är väl inte så svårt att förstå?

• Gilla
ToRy
  • Laddar…
Märkligt hur dålig slutledningsförmåga vissa människor har. TS skriver att båten blockerar vägen. Då är det inte jättesvårt att förstå att det inte är Copacabana som avses. Stranden är uppenbarligen så smal att det räcker med en 5-metersbåt för att den ska vara blockerad. En bild skulle kanske få vissa att SE hur det ser ut, men de flesta av oss förstår ändå.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
P
Hurvida gubben kanske är lurad eller inte saknar ju betydelse egentligen... gubben har fel man får inte blockera stranden med en båt på det där viset. Det är till och med straffbart även om några förslappade muppar på kommunen inte orkar göra sitt jobb och sätta gubben på plats för tilltaget.. Flytta på båten tillräckligt för att komma förbi , chansen att det tas på allvar och åtalas för som brott är väl en på tusen eller nåt då man bara hjälpt gubben flytta sin båt som några ungar måste lekt med så den hamnade mitt på stranden... filmar gubben eller liknande så bör man kanske se till att vara svår och identifiera. Annars står ju ord mot ord bara... Har nån flyttat på båten i stor huvtröja så det inte syns vem det är på filmen så vad kan hända? Gubben har ju rymligt samvete för vad lagen säger så då är det efffektivast att bara flytta på båten och bada på. Ligger det en strand där när gubben flyttade dit så anses det ju rimligt att folk badar där. Det får gubben stå ut med , så enkelt är det..Därför det finns strandskydd.. Att gubben tror att han har nåt slags veto på det så är han ute på hal is och han försöker med olagliga medel att få folk att sluta bada där..Vilket funkar skapligt när folk är för mjäkiga och vill prata han till rätta vilket hitills verkar ha måttlig effekt... när båten ligger kvar och ingen törs bada.. Bestäm baddag med några extra folk så ni är ett gäng vuxna där ihop med lite ungar så , eller se till att kommumnens lathet tas upp i lokaltidningen och att båten blockerat badet hela sommaren .. Gör inget tydligt olagligt själva utan knuffa undan båten lär knappast ses som ett brott men att hugga loss den och se till att den försvinner är ju ett tydligt brott och en dålig ide då är man ju ute längs samma väg som gubben... Det tydligt straffbara..

• Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
V Vieri7 skrev:
De förutsatte när de köpte huset att stranden var deras. När det visade sig att det inte är så, då blev han sur. Damen han bor med säger att man får prata med gubben om man vill nått, för hon vet ingenting säger hon. Har dessutom bara sett henne utomhus en gång, då frågade jag.
Fick ni bort båten?

• Gilla
thomasse
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.