30 014 läst ·
70 svar
30k läst
70 svar
Bastubygge i källare
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Ut genon yttervägg där gamla paxfläkten satt.
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
utan att kolla exakt så tror jag att det landade på ca 13000
Medlem
· västra götaland
· 401 inlägg
STORT tack för denna tråd. Kommer garanterat att besöka den igen när det är dags för mig att bygga! 
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Går säkert utan spikläkt. Jag ville dock att luften ska kunna cirkulera iväggar och tak.
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Det är bara en vägg som är in mot ett annat rum, dvs panel på båda sidor. De andra väggarna är bygda mot brfintliga väggar men med spikläkt im mot bastum och väggen bygd några cm från befintliga väggar. Så man kan nog säga att jag har luftspalt åt alla sidor. Vill du maximera ytan?
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Kör på!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden