30 014 läst ·
70 svar
30k läst
70 svar
Bastubygge i källare
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Aggregatet köptes på K-Rauta. Dom har kampanj just nu. Har även inhandlat 80 kg bastusten. Jag hoppas att den klarar att värma bastun trotts att isoleringen på vissa ställer inte är 100%. (Aldrig mer byggmax isolering på rulle) Är det någon som använder detta aggregat?Martin Granqvist skrev:
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Jag har 210 cm till panelen i taket.
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
I min snålhet så använde jag isolering på rulle till väggar och tak. Massa extrajobb för att få det ok. =lärdom
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Avslutar denna tråd med avrapportering från premiärbastun. Ikväll så bastade jag c 3X20 minuter. Rummet utanför steg till ca drygt 20 grader varmt efter ca 1 timmes bastubad på full värme. Perfekt att sitta och eftersvettas mellan baden. Bastun stiger till ca 75 grader efter en timme på full värme. Kommer framöver att köra full värme ca en timme och vrida ner på häften när det är dags att kliva in. stenmagasinet håller värmen bra, säkert i 20 min.






