Jag har fått tag i ett bra underrede från en gamal husvagn och ska sätta ihop en bastu som företrädesvis kommer användas vår, sommar och höst.

Jag har tänkt att den skall bli 1,5 x 2,0 meter dvs 3 kvm vilket är litet men det kommer nog endast användas av 2-3 stycken per gång. Utanför blir det bara altanyta med sittplatser. Vedkamin från K-rauta för 4,5 kvm bastu eller större.

Det verkar finnas tusen skolor hur man skall isolera eller inte isolera, om man skall fuktspärra eller inte. Och luftspalters vara eller icke vara...

Jag tänkte göra så här.. är jag helt fel ute???

Regelvirke 45x70. Stående ytterpanel med spikläckt under. Ingen isolering eller fuktspärr. Invändig bastupanel direkt spikad på regelvirket. Eventuellt 70 mm isolering i taket.

Tacksam för svar och tips
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.