J
Hej
Kan jag använda den aggregaten med 2 faser? (Harvia)
I min bastu finns det bara 2 faser( noll och jord)

• Anslutningsbox inuti bastuaggregat med synliga elledningar och terminaler för två faser, noll och jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
J JRVSKAN skrev:
Hej
Ja visst! Förstår inte varför du undrar.

Har aggregatet ingen modellbeteckning?

J
D datja skrev:
Jag undrade om den kommer att funka. Så då är det bara koppla in 2-faser på 1 och 2
nollan och jord

D
J JRVSKAN skrev:
Jag undrade om den kommer att funka. Så då är det bara koppla in 2-faser på 1 och 2
nollan och jord
Om du har två faser + nolla + jord har du väl allt som behövs?

R
J JRVSKAN skrev:
Hej
Du kommer som minst få lägre effekt eftersom aggregatet är avsett för 3 faser. Hur mycket mindre beror på hur värmelementen är kopplade. I osannolikt fall kanske det inte fungerar alls. Vad är det för modell?

D datja skrev:
Förstår inte hur du utan reservation svarar "javisst". Troligtvis kommer det ge värme ut, men betydligt mindre än märkeffekten när en fas av tre saknas.

R
D datja skrev:
Om du har två faser + nolla + jord har du väl allt som behövs?
Till ett 3-fasaggregat? Du ser bilden i första inlägget?

R RoAd skrev:
... Förstår inte hur du utan reservation svarar "javisst". Troligtvis kommer det ge värme ut, men betydligt mindre än märkeffekten när en fas av tre saknas.
Ännu mer förbryllande att man svarar:
D datja skrev:
... Förstår inte varför du undrar.

J JRVSKAN skrev:
nollan och jord
Det kommer att fungera, men blir kan mindre än en 1/3 del fart på den. Kolla upp om den blå ( nollan ) är kopplad till ellementen Det är på den sidan som ellementen är sammankopplde med bygel mellan varje.
Finns nollan ner till dom, så får du 2/3 värme ( 6 Kw aggregat = 2 X 2 kW = 4 kW )

D
R RoAd skrev:
Till ett 3-fasaggregat? Du ser bilden i första inlägget?
Ah, jag missuppfattade frågan. Trodde att TS hade ett tvåfasaggregat.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
J
J jonaserik skrev:
Det kommer att fungera, men blir kan mindre än en 1/3 del fart på den. Kolla upp om den blå ( nollan ) är kopplad till ellementen Det är på den sidan som ellementen är sammankopplde med bygel mellan varje.
Finns nollan ner till dom, så får du 2/3 värme ( 6 Kw aggregat = 2 X 2 kW = 4 kW )
Tack för infon

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.