Jag ska byta taket och måste då byta råsponten då det har läckt in och därmed ny underlagspapp.

Vilken underlagspapp hade ni valt? Taket är ganska platt och har en lutning på 8 grader.

Sedan ska det på vanligt takpapp ovanpå det.

Rickard.
Vad är vanlig takpapp? Skarvsvetsad av en takläggare eller med klisterkant från bygghandeln?

Under svetsad är riktig papp rekommenderat men tätheten är inte jätteviktigt så yam2000 duger men yap 2200 är mycket lättare och trevligare att jobba med. Under klisterkant tycker jag yam2000 är för dåligt men bättre papp eller tunna underlagsdukar är okej.

• Gilla
T A
  • Laddar…
Skarvsvetsad av takläggare så det blir ordentligt!
Men jag kom på att det kanske är bäst att ringa takläggaren oxå och fick då reda på att där finns en ny underlagspapp som är godkänd för att kunna brännas osv så det får bli den!

Rickard. Rickard. skrev:
Vad är vanlig takpapp? Skarvsvetsad av en takläggare eller med klisterkant från bygghandeln?

Under svetsad är riktig papp rekommenderat men tätheten är inte jätteviktigt så yam2000 duger men yap 2200 är mycket lättare och trevligare att jobba med. Under klisterkant tycker jag yam2000 är för dåligt men bättre papp eller tunna underlagsdukar är okej.
Rickard. Rickard. skrev:

Rickard.
T A T A skrev:
Skarvsvetsad av takläggare så det blir ordentligt!
Men jag kom på att det kanske är bäst att ringa takläggaren oxå och fick då reda på att där finns en ny underlagspapp som är godkänd för att kunna brännas osv så det får bli den!
Haloten t1?

Är priset rimligt är det en trevlig produkt (y)

Japp 799 för 20 kvm på Hornbach får anses som rimligt så den får det bli!

Rickard. Rickard. skrev:
Haloten t1?

Är priset rimligt är det en trevlig produkt (y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.