BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
Det håller jag med om när det gäller en pågående tråd. Det finns ju fall där TS kommer in, tackar och säger att ett inlägg verkligen löste problemet, men inte markerar det som bästa svar, och då kan jag tycka att en moderator kan markera inlägget som bästa svar. Men i den aktuella tråden känns det ju bara konstigt, som att man vill få stopp på vidare diskussion.Purre skrev:
O ja... jag har klagat tidigare (när jag kom på det..).Alfredo skrev:
Tycker det är helt absurt att man kan ge sig själv ett "bästa svar" det tar bort all mening (värde) med en sådan markering.
Hade dock missat att någon annan (admin / mod) kan sätta "bästa svar" i en tråd också.. (?) 😳😳😳 .. då blev det helt plötsligt en ännumer värdelös markering.. det är ju bara TS som ska kunna välja vad den anser vara ett bra svar eller inte på sin fråga - ingen annan.
Då ska det stå "En admin/moderator har markerat detta som bästa svar" typ.. så man vet att det är en annan sak, att det inte har med TS att göra.
Mummel mummel...
Nja, det finns en hel del trådar där TS inte verkar ha kunskapen att se vad som är bästa svaret.. (Med brasklappen att TS inte kunnat förklara/visa problemet på adekvat sätt, så som fastighetsgränser, bänkar och inplastad asfalt exempelvis…)Snigla skrev:
Det händer ibland att det är TS själv som hittar/kommer på svaret/bästa alternativet, ibland helt själv ibland har någon/flera gett olika infallsvinklar så att TS kan komma fram till "svaret på frågan".R roli skrev:
Ja, självfallet har TS den kunskapen som behövs för att utse det som TS anser är det bästa svaret. Men det är inte heller vad jag skrev.. Förvisso som ett svar på just vad TS anser är det bästa svaret, men ändå.Alfredo skrev:
Det finns jättemånga sådana trådar och personer..tveksamt skrev:
Men det skulle inte finnas något värde i en "bästa kommentar" om alla besökare/admin/moderatorer skulle kunna dela ut dem som "vilken like som helst".
Det ska vara TS (oavsett kunskaper / rätt eller fel...) som ska ha möjligheten bara (i sin tråd).. eller ingen alls (helst sistnämnda då.. eftersom du ändå har rätt ang kunskaper.. och samma gäller ju de som svarar - alla som tror de vet bäst.. har heller inte alltid "rätt" oavsett vad de tror/tycker/tänker.. eller tror sig ha bevisat)
Oavsett är det sedan upp till oss andra att tolka all info som ges i trådarna.. och som med allt på internet.. ska man inte lita blint på något/någon!
Mitt svar på trådrubriken "Bästa svaret - hur borde den funka?" är jätteenkelt.
Enbart TS ska kunna markera "Bästa svaret".
TS ska inte kunna markera ett inlägg som TS själv gjort som det bästa svaret.
Enbart TS ska kunna markera "Bästa svaret".
TS ska inte kunna markera ett inlägg som TS själv gjort som det bästa svaret.