74 847 läst ·
210 svar
75k läst
210 svar
Bästa slinglösa robotgräsklipparen 2025
DataNova ska ha 36.000:- + frakt 1000 :- för en nästan likvärdig som kan klippa 5000 kvmFarstatjej90 skrev:
Min har dock inte alla möjligheter som denna klippare från 2025 .
Tycker 18.000:- är helt ok för en 2 år gammal klippare som kan hantera samma kvm gräsmatta .
Halva priset mot en ny ....
Redigerat:
Förstår inte att du tycker att en klippare med 190 mm klippbredd och som kan jobba 60-130 kvm / laddning är jämförbar med min som klipper 400 mm brett och klipper 1500 kvm/ laddning , har dessutom drift på alla 4 hjul .Farstatjej90 skrev:
Skillnad på äpplen och päron 😉
Lite udda att jämföra en klippare som styrs via RTK antenner med en klippare som de kallar LiDAR sensorJ JMG skrev:
Mammotion har en Luba mini LiDAR 1500 för 2299 Euro .
Dreama A2 har drift på bakhjulen .
Luba mini 4 hjulsdrift .
Luba 2 X 3000 i en helt annan liga i allt + RTK teknik .
Robotgräsklippare i samma prisklass.
Ser nget udda i att vilja veta hur de står sig mot varandra i verkligheten oavsett teknik eller datablad.
Jag tror också att 3000X är bäst i prisklassen men vet inte då ingen har jämfört och varför släpps Luba mini AWD nu med lidar om RTK är överlägset i alla lägen enl dig?
Ser nget udda i att vilja veta hur de står sig mot varandra i verkligheten oavsett teknik eller datablad.
Jag tror också att 3000X är bäst i prisklassen men vet inte då ingen har jämfört och varför släpps Luba mini AWD nu med lidar om RTK är överlägset i alla lägen enl dig?
Läs tidskriften 3M , de har ett reportage om ett gäng robotklippare.J JMG skrev:Robotgräsklippare i samma prisklass.
Utser Luba 2 X som No1 , överlägsen även HQ .
Håller med om att 3000X verkar grym men ändå nyfiken då jag ännu inte sett ett riktigt test med både 3000X och A2.Tomture61 skrev:
Men ok, kanske meningslöst då A3 är på G och Luba troligtvis följer upp mini AWD lidar med en ”3000X” med lidar nästa år.
Vill tipsa om att man verkar kunna få en Gardena Free 1100 m2 på Amazon för 10900 kr just nu. Det är den billigaste slinglösa märkesklipparen jag sett hittills.
1200 m2 kostar 20900 kr
600 m2 kostar 14500 kr
En icke märkes som fått bra kundbetyg är Ecovac 800 m2 som flera gånger kostat 7990 på NetOnNet (dock 8990 just nu)
Någon av dessa hade jag köpt om jag behövt ytterligare en klippare just nu.
1200 m2 kostar 20900 kr
600 m2 kostar 14500 kr
En icke märkes som fått bra kundbetyg är Ecovac 800 m2 som flera gånger kostat 7990 på NetOnNet (dock 8990 just nu)
Någon av dessa hade jag köpt om jag behövt ytterligare en klippare just nu.
Vi slog till på en Ecovacs i början av sommaren och har kört den sedan dess. Gräsmattan har inte varit finare. När vi väl fick till inställningarna tycker jag den fungerat jättebra. Det finns förbättringspotential men överlag fungerar den bra.
Nu är det såklart första säsongen så vi får väl se hur den klara sig över tid. Denna har vi. Den klipper ca 1000kvm hos oss. Tar ca 7 timmar med laddning.
https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/tradgard/robotgrasklippare/ecovacs-a1600-rtk/1039726.11732/
Nu är det såklart första säsongen så vi får väl se hur den klara sig över tid. Denna har vi. Den klipper ca 1000kvm hos oss. Tar ca 7 timmar med laddning.
https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/tradgard/robotgrasklippare/ecovacs-a1600-rtk/1039726.11732/
Gardena Free verkar ha dåliga flera användarupplevelser. Utlåtanden från forumet vore intressant.
Ecovacs eller Mova 600 verkar kosta lika mycket, Mova lär läggas till listan "billigaste slinglösa just nu".
Ecovacs eller Mova 600 verkar kosta lika mycket, Mova lär läggas till listan "billigaste slinglösa just nu".
Kört min Lymow nu i ett par veckor, det är helt grym!
Tar sig fram överallt, som en verklig liten bandvagn.
Riktiga knivar är ju inte fel heller.
Installation var enkel och det är även smidigt att gå runt och fjärrstyra den att klippa manuellt efter kanterna då och då.
Tar sig fram överallt, som en verklig liten bandvagn.
Riktiga knivar är ju inte fel heller.
Installation var enkel och det är även smidigt att gå runt och fjärrstyra den att klippa manuellt efter kanterna då och då.