Vi har ett hus där samtliga golv är fututiljor, dessa kommer att vitpigmenteras för att se ut som bifogad bild. För att det ska bli ett bra flöde i det lilla huset vill vi slipa och behandla fiskbensparketten så att nyansen blir väldigt lik den vi har på tiljorna. Jag vet att smaken är som baken här, men ni som har erfarenhet av att ljusa upp fiskbensparketten till en kulör som är nära bilden, vilken behandling har ni kört på? Bör tilläggas att vi inte gör detta moment själva, då jag förstått att det inte är helt enkelt.

• Vitpigmenterat trägolv med fiskbensmönster vid en vit fotlist.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Blanda lite grått pigment i färgen, det motverkar den gula ton som furun har. Vi laserade furupanel från 70-talet på ett hotell där jag jobbade en period, det blev supersnyggt och furuns varma färg doldes helt.

M MissAnpassad skrev:
Blanda lite grått pigment i färgen, det motverkar den gula ton som furun har. Vi laserade furupanel från 70-talet på ett hotell där jag jobbade en period, det blev supersnyggt och furuns varma färg doldes helt.
Bra tips, funkar set så även om man använder lut och sen hårdvaxolja? Vi kommer inte måla/lasersa golven

Renoverat rum med nybehandlat grangolv intill ett område med ekparkett framför en öppen spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vitlutade och vitxaxade plus hårdvaxade våra grangolv. Lutet för att få ner kontrasten mellan kvist och ickekvist, så det inte ser ut som en snöleopard. Intill ligger ekparkett där vi lät golvmannen blanda 50-50 neutral och vitpigmenterad olja. Blev riktigt snyggt!

• Gilla
Juliecorn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.