resting_in_mold
huset ör från 2014

• Screenshot_20260618_055619_Gallery.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
resting_in_mold resting_in_mold skrev:
Gäller det även för hyresvärdar?
Jag bor i hyresrätt och hyresvärden anklagar mig för vållandeskada ,efter att hag anmälde att träet ruttnande och började mögla i hallen i listerna till badrumsdörren,tröskeln och golvlister, vilket tog hyresvärden över 1 år för att "åtgärda"
de har sågat av liten bit list och nålar 20 x20 cm på väggen i hörnet,
men jag ser rätt in i badrummet från hallen där de sågat av listen och det syns inga spår av något tätskikt
trots fliken på flera cm som bara dolt med en trälist.
värden kommer idag och ska debitera mig då de anser jag förstört och vållat skadorna.
men det verkar ju uppenbarligen rinna in vatten bakom dörröisten och ut i konstruktionen samt under tröskeln. hittills har de debiterat mig över 9000 kronor och nu kommer arbetet med listbytet, målandet och antagningen av lister debiteras mig och detta är gjort av 3 olika firmor som fakturerar hyresvärden som fakturerar mig. Vad ska hag göra?
Gäller vad hyresvärdar?

Nu kan ju fuktskador orsakas till följd av den boendes ovarsamhet, men om skadorna beror på att det fuskats med tätskit är inte det ditt fel.

Redigerat:
resting_in_mold
K Kardan79 skrev:
Gäller vad hyresvärdar?

Nu kan ju fuktskador orsakas till följd av den boendes ovarsamhet, men om skadorna beror på att det fuskats med tätskit är inte det ditt fel.
jag menade om hyresvärdar också "kör" en tillfällig lösning istället för att riva upp hela badrummet.

hyresvärden har bestämt utan att utredning gjorts att det rör sig om vållandeskador. Ingen har frågat mig utan de har rubricerat och driver som vållandeskada. Det finns inga underlag på hur möglet jag anmälde har uppkommit och inhen utredning eller inspektion har gjorts för att fastställa orsaken och källan till fukten som skapat möglet.
de säger bara vållandeslada

K
resting_in_mold resting_in_mold skrev:
jag menade om hyresvärdar också "kör" en tillfällig lösning istället för att riva upp hela badrummet.

hyresvärden har bestämt utan att utredning gjorts att det rör sig om vållandeskador. Ingen har frågat mig utan de har rubricerat och driver som vållandeskada. Det finns inga underlag på hur möglet jag anmälde har uppkommit och inhen utredning eller inspektion har gjorts för att fastställa orsaken och källan till fukten som skapat möglet.
de säger bara vållandeslada
Det förekommer garanterat.

Bestrid fakturor om du anser att du inte orsakat skadan.

• Gilla
resting_in_mold
  • Laddar…
resting_in_mold
K Kardan79 skrev:
Det förekommer garanterat.

Bestrid fakturor om du anser att du inte orsakat skadan.
jag fick ner en faktura från 9000 till 3500 för att jag bestred, och kommer få fler..
dom kommer nu kl 10.00 alla entreprenörer och hyresvärden ich ska besiktiga...
bör jag lyfta saken på plats, jag känner som om de driver med mig nästan så jag hill hemskt gärna säga något

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.