7 833 läst ·
12 svar
8k läst
12 svar
Bästa sättet att skarva
Hej!
Jag håller på och sätter locllistpanel på huset, men problemet är att det inte går att få tag i tillräckligt långa lister av kälad notlist.
Hur gör jag för att skarva listen på bästa sätt?
Brädgården tipsade om att jag skulle snedsåga och limma ihop listerna med PL400.
/Jonas
Jag håller på och sätter locllistpanel på huset, men problemet är att det inte går att få tag i tillräckligt långa lister av kälad notlist.
Hur gör jag för att skarva listen på bästa sätt?
Brädgården tipsade om att jag skulle snedsåga och limma ihop listerna med PL400.
/Jonas
Panel är inga problem att få tag i, men med notläkt är det svårare.
Har inte hittat en brädgård som har längre än 4,2 meter. Eller rättare sagt alla har just 4,2 meter i buntar, och säger att det är vad som går att få från sågen...
/Jonas
Har inte hittat en brädgård som har längre än 4,2 meter. Eller rättare sagt alla har just 4,2 meter i buntar, och säger att det är vad som går att få från sågen...
/Jonas
Då skall vi alltså tillbaka till kärnfrågan - skarvning.
Sitter i princip i samma sits fast jag behöver 7-8 m. Jag blev rekommenderad snedsågning och vinterlim. Har inte tänkt så mycket mer på detta utan istället försökt leta speciallängder.
Behöver i runda slängar 35-40 st 7 och 8 m långa brädor. Fingerskarvat lät som en jättebra idé, men det blir en orimlig kostnad. Följer därför denna tråd med spänning.
Sitter i princip i samma sits fast jag behöver 7-8 m. Jag blev rekommenderad snedsågning och vinterlim. Har inte tänkt så mycket mer på detta utan istället försökt leta speciallängder.
Behöver i runda slängar 35-40 st 7 och 8 m långa brädor. Fingerskarvat lät som en jättebra idé, men det blir en orimlig kostnad. Följer därför denna tråd med spänning.
http://www.byggahus.se/forum/fasad/17265-baesta-metoden-foer-skarv-av-panel.html
Edit: Aha, nu ser jag att frågeställaren är densamma...!
Edit: Aha, nu ser jag att frågeställaren är densamma...!
Klicka här för att svara