10 313 läst ·
6 svar
10k läst
6 svar
Bästa sättet att sammanfoga metall...
...förutom att svetsa det?
Jag håller på att göra ett egen beslag att sätta över hänglåset på min bod. Det är typ två vinkelbeslag som ska fogas ihop så det blir en box (lite förenklat).
Jag har inte tillgång på svets (och även om jag hade det så kan jag inte svetsa!). Jag önskar få det så pass hållbart att ett (eller flera) hammarslag inte knäcker fogen.
Jag har en stor burk Pöastic Padding elastiskt super spackel vilket visat sig vara ganska hållbart. Jag har oxo vanligt epoxy från samma firma. Har sett att det finns ett tvåkomponentslim som är speciellt framtaget för metall, något i stil med Super Strong Metal Epoxy eller liknande överdos av superlativ.
Hade det gått att löda det (eventuellt ihop med stor dos epoxy) eller är det helt döfött?
Någon som har någon insikt eller åsikt i ämnet?
=)
Jag håller på att göra ett egen beslag att sätta över hänglåset på min bod. Det är typ två vinkelbeslag som ska fogas ihop så det blir en box (lite förenklat).
Jag har inte tillgång på svets (och även om jag hade det så kan jag inte svetsa!). Jag önskar få det så pass hållbart att ett (eller flera) hammarslag inte knäcker fogen.
Jag har en stor burk Pöastic Padding elastiskt super spackel vilket visat sig vara ganska hållbart. Jag har oxo vanligt epoxy från samma firma. Har sett att det finns ett tvåkomponentslim som är speciellt framtaget för metall, något i stil med Super Strong Metal Epoxy eller liknande överdos av superlativ.
Hade det gått att löda det (eventuellt ihop med stor dos epoxy) eller är det helt döfött?
Någon som har någon insikt eller åsikt i ämnet?
=)
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Döfött skulle jag nog vilja påstå.
Skaffa ett STORT hänglåsbeslag och ett riktigt maffigt lås.
Eller som jag för länge sedan såg det gjort på en av försvarets bunkrar:
En enorm metallregel över dörren låst med det största hänglås jag någonsin sett. När detta var upplåst och metallregeln mödosamt avlägsnad uppenbarade sig.. ett nyckelhål..
Skaffa ett STORT hänglåsbeslag och ett riktigt maffigt lås.
Eller som jag för länge sedan såg det gjort på en av försvarets bunkrar:
En enorm metallregel över dörren låst med det största hänglås jag någonsin sett. När detta var upplåst och metallregeln mödosamt avlägsnad uppenbarade sig.. ett nyckelhål..
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Gå till närmaste mekaniska eller svetsverkstad istället. Det är ju ett sådant litet jobb att det är gjort på 10 min och kostar därefter. Varför försöka göra det själv om du inte har material för det?
Jag hade gärna köpt ett riktigt stort proffs-beslag men jag måste dessvärre använda den lösning som sitter där nu, och då passar inte dom färdiga lösningarna.
Vad tror ni dom ska ha för ett så litet svets-jobb? Känns som om det inte borde ta mer än 5 minuter.
/D
Vad tror ni dom ska ha för ett så litet svets-jobb? Känns som om det inte borde ta mer än 5 minuter.
/D
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden