Hej! Håller på och färdigställer stora rummet i källaren. Har lagt Nivellgolv (ventilerat) med parkett och ska bara snygga till framför öppna spisen med lite klinker. Just nu ligger det tegel där, och jag har kanske 18-20mm till nivån på parketten. Tänker att fixen bygger kanske 4mm och klinkern ungefär 7. Vill gärna ha lite till. Funderar på om jag kan lägga en skiva renoveringsgips och klinkra på den, vilket skulle ge mig ganska bra nivå på det färdiga golvet.. men hur fäster jag den bäst mot teglet så allt ligger stabilt och stumt? Bifogar bild på projektet.
(Eller det kanske skulle räcka med att limma klinkern på gipset liggande på teglet och köra med silikonfog? Har ingen aning om hur praktiskt detta vore, men det är ju inte ett helt golv direkt...)
(Eller det kanske skulle räcka med att limma klinkern på gipset liggande på teglet och köra med silikonfog? Har ingen aning om hur praktiskt detta vore, men det är ju inte ett helt golv direkt...)
Redigerat:
Klicka här för att svara

