Hej! Har köpt ett litet hus med ganska stort ljusinsläpp åt söder. Jag funderar på vilket som är bäst att ha för att släppa in så lite värme som möjligt. Vanliga mörkläggande gardiner eller lamellgardiner. Eller har ni några andra förslag? Markis vill jag inte ha.
 
För att minska värmeinstrålningen måste du stoppa solen innan den når fönstret, d.v.s markiser, eller montera reflekterande film på glasens utsida.
 
Vi har en mörkläggande plissé duette som fungerar väldigt bra
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.