28 103 läst ·
53 svar
28k läst
53 svar
Bästa/lämpligaste verktyg för att kapa stolsben?
Det sista problemet är ännu enklare att lösa än det förra. Köp en flaska whisky. Ju dyrare, ju bättre. Drick ur exakt 0,5 liter. Det som är kvar utgör 0,2 liter av flaskans ursprungliga volym på 0,7 liter. Slå upp det i ett glas. Krana upp vatten i ett likadant glas och ställ bredvid. När ytorna är i jämnhöjd har du 2 dl vatten i det sista glaset. Jämföres enkelt med ögat om du kan 
jerk skrev:
Och då kan det ju kvitta om stolsbenen är lika långa eller ej. Rörelserna kanske tar ut varandra. Livet lixom gungar sig fram för den som sitter på stolen utan att vara berusad. Kanske något för nykterister?
en vinkelkap skulle funkat, ok kanske inte bra men ändå.
ni är så insnöade på att såg är det enda...å sandpapper....
här kunde han ju fått massa bra argument för att öka på arsenalen av verktyg......
och jag ser inte heller någon som föreslog handöverfräs....bordshyvel vore väl klockrent. bara köra stolen fram och tillbaka tills det blir bra.
en vinkelkap skulle funkat, ok kanske inte bra men ändå.
ni är så insnöade på att såg är det enda...å sandpapper....
här kunde han ju fått massa bra argument för att öka på arsenalen av verktyg......
meen hallåååå vi pratar inte stolsben längre i denna tråd, bena är kapade och klara. Nu pratar vi fylla i flera bemärkelser, och nu är problemet sannolikt löst. Om man suger på den där halvlitern och sedan ställer ett glas på bordet och fyller upp det så kommer man nog se två glas med tanke på det man tidigare konsumerat. När men då fyllt upp det med det som är kvar i flaskan så har man ju två dl i glaset ....glasen. Då kan man ju dricka upp det åxå och sedan hämta vatten och fylla det andra glaset som står bredvid det första och sen... hämämhämmta man ochhhh ssåå det ennnaa ochh ssåå...zzzzzzzzz
Är helt övertygad om att efter den whiskykonsumtionen så kan alla slipa maskinhyvelstål på frihand *S*
Har för mig att jag la upp en bild en gång på min hemgjorda jigg för just slipning av maskinhyvelstål? Är inte så jäkla enkelt att trixa till eftersom alla stålen skall slipas exakt lika.
/Kent
Har för mig att jag la upp en bild en gång på min hemgjorda jigg för just slipning av maskinhyvelstål? Är inte så jäkla enkelt att trixa till eftersom alla stålen skall slipas exakt lika.
/Kent
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden