32 943 läst ·
290 svar
33k läst
290 svar
Bästa ketchupen?
-Tomatpuré och dijonsenap på kokkorven
(gärna göls röde pölser)
-Felix osötad om man "måste" ha ketchup snabbt(sambon vill ha heinz)
-Hemmagjord ketchup på egna tomater om man har tid och det är säsong.
-Hellmans majo till dressingar (typ srirachamayo)
-Findus äkta majo till romsås och smörgåstårta

-Felix osötad om man "måste" ha ketchup snabbt(sambon vill ha heinz)
-Hemmagjord ketchup på egna tomater om man har tid och det är säsong.
-Hellmans majo till dressingar (typ srirachamayo)
-Findus äkta majo till romsås och smörgåstårta
Satt ett tag och funderade på varför man skulle vilja hälla ketchup på tomater. Sen plingade det till när kronan ramlade ner.samlarpådetmesta skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 554 inlägg
Felix always, hehe.. eller hm..
Ok.. det är numer en sanning med modifikation!
Felix har alltid varit bäst, orginalvarianten skall tilläggas. Har tyckt alla andra smakade blä.. men har tappert provat olika sorter. Från billigast till dyrast (tycker Felix är dyr nämligen haha)
Heinz tror jag maken anser vara den ”riktiga” men han är inte så kinkig (vi äter inte så mycket ketchup eg..)
Tidigare tyckte jag Heinz inte var god i den stora flaskan, men jag gillade den i liten förpackning som man fick på Burger king (tror det var de som hade den el möjligen sibylla)..
Senaste året har det dock förändrats och heinz (stor) är välkommen i hushållet..
Ok.. det är numer en sanning med modifikation!
Felix har alltid varit bäst, orginalvarianten skall tilläggas. Har tyckt alla andra smakade blä.. men har tappert provat olika sorter. Från billigast till dyrast (tycker Felix är dyr nämligen haha)
Heinz tror jag maken anser vara den ”riktiga” men han är inte så kinkig (vi äter inte så mycket ketchup eg..)
Tidigare tyckte jag Heinz inte var god i den stora flaskan, men jag gillade den i liten förpackning som man fick på Burger king (tror det var de som hade den el möjligen sibylla)..
Senaste året har det dock förändrats och heinz (stor) är välkommen i hushållet..
Jag kan bete mig på samma sätt om jag köpt en ny fin whiskyflaska. Vad är det man säger? Enda skillnaden mellan små och stora barn är priset på deras leksaker.DennisCA skrev:
Ni vet när pappan i familjen får feeling på spontanshoppingen på väg från jobbet...?
Ja, pappan stod för kvällsmaten dessutom, och han har även planer på att ta de 2 resterande grillkorvarna i matlådan till jobbet imorron - med Curry ketchup!
Åh detta påminde mig om barndomens resor till släkten i Tyskland, tänk om det varit en riktig bratwurst på grillen ikväll också.
Fanns av bra kvalisort på lite olika affärer förr, men nu är det mest Scan och liknande, alltså väldigt långt från en äkta tysk bratwurst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, pappan stod för kvällsmaten dessutom, och han har även planer på att ta de 2 resterande grillkorvarna i matlådan till jobbet imorron - med Curry ketchup!
Åh detta påminde mig om barndomens resor till släkten i Tyskland, tänk om det varit en riktig bratwurst på grillen ikväll också.
Fanns av bra kvalisort på lite olika affärer förr, men nu är det mest Scan och liknande, alltså väldigt långt från en äkta tysk bratwurst.
Trädgårdsfixare
· Borgholm, Öland
· 158 inlägg
Jag tycker vanlig Heinz tomatketchup är helt ok för sitt pris. 1kg för strax under 20 kronor är väl godkänt. Finns garanterat mängder med ketchupar som är dyrare som är avsevärt mycket godare. Men den duger i vart fall till matlagning.
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Finns nog ingen maträtt som blir bättre med ketchup.