-Tomatpuré och dijonsenap på kokkorven (y) (gärna göls röde pölser)

-Felix osötad om man "måste" ha ketchup snabbt(sambon vill ha heinz)

-Hemmagjord ketchup på egna tomater om man har tid och det är säsong.

-Hellmans majo till dressingar (typ srirachamayo)

-Findus äkta majo till romsås och smörgåstårta

:D

samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
-Tomatpuré och dijonsenap på kokkorven (y) (gärna göls röde pölser)

-Felix osötad om man "måste" ha ketchup snabbt(sambon vill ha heinz)

-Hemmagjord ketchup på egna tomater om man har tid och det är säsong.

-Hellmans majo till dressingar (typ srirachamayo)

-Findus äkta majo till romsås och smörgåstårta

:D
Satt ett tag och funderade på varför man skulle vilja hälla ketchup på tomater. Sen plingade det till när kronan ramlade ner.

• Gilla
  • Haha
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Jag har upp till fyra ingredienser i srirachamajjon. Soja och citron/limesaft utöver det uppenbara.

Skärmdumpen gör att ni får ett pappaskämt på köpet. Skärmdump från en mobil enhet visar ett Twitter-flöde med retweet om ett pappaskämt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Felix always, hehe.. eller hm..
Ok.. det är numer en sanning med modifikation!

Felix har alltid varit bäst, orginalvarianten skall tilläggas. Har tyckt alla andra smakade blä.. men har tappert provat olika sorter. Från billigast till dyrast (tycker Felix är dyr nämligen haha)

Heinz tror jag maken anser vara den ”riktiga” men han är inte så kinkig (vi äter inte så mycket ketchup eg..)

Tidigare tyckte jag Heinz inte var god i den stora flaskan, men jag gillade den i liten förpackning som man fick på Burger king (tror det var de som hade den el möjligen sibylla).. :thinking:

Senaste året har det dock förändrats och heinz (stor) är välkommen i hushållet.. :cool:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag tycker tyvärr att Heinz har blivit så himla vattnig och rinnig. Verkar som de blandat ut den med vatten för att tjäna mer.

S s97danl skrev:
Jag tycker tyvärr att Heinz har blivit så himla vattnig och rinnig. Verkar som de blandat ut den med vatten för att tjäna mer.
Sedan när?
Jag upplever den som likadan, såklart efter att jag skakat flaskan. ;)

FredrikR FredrikR skrev:
Sedan när?
Jag upplever den som likadan, såklart efter att jag skakat flaskan. ;)
Ahaaaa det har jag inte tänkt på :crysmile:
Tack för tipset

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
S s97danl skrev:
Ahaaaa det har jag inte tänkt på :crysmile: Tack för tipset
Skaka den med locket på. Det är också ett jättebra tips! :p

• Haha
  • Gilla
slurppe99 och 4 till
  • Laddar…
Köpte Felix ketchup och ena sonen var så upp i varven över det att när vi fick besök nästa dag så sprang han till kylskåpet och hämtade flaskan för att visa vad vi har köpt.

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Köpte Felix ketchup och ena sonen var så upp i varven över det att när vi fick besök nästa dag så sprang han till kylskåpet och hämtade flaskan för att visa vad vi har köpt.
Jag kan bete mig på samma sätt om jag köpt en ny fin whiskyflaska. Vad är det man säger? Enda skillnaden mellan små och stora barn är priset på deras leksaker. :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Ni vet när pappan i familjen får feeling på spontanshoppingen på väg från jobbet...?
Flaska med Hela Spice Ketchup Curry framför en tom ketchupflaska och en senapsflaska på ett köksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja, pappan stod för kvällsmaten dessutom, och han har även planer på att ta de 2 resterande grillkorvarna i matlådan till jobbet imorron - med Curry ketchup!
Åh detta påminde mig om barndomens resor till släkten i Tyskland, tänk om det varit en riktig bratwurst på grillen ikväll också. :love:
Fanns av bra kvalisort på lite olika affärer förr, men nu är det mest Scan och liknande, alltså väldigt långt från en äkta tysk bratwurst. :confused:

• Gilla
  • Älska
fremax och 2 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Jag kan bete mig på samma sätt om jag köpt en ny fin whiskyflaska. Vad är det man säger? Enda skillnaden mellan små och stora barn är priset på deras leksaker. :crysmile:
Det rimmar bättre i original:

The difference between men and boys
is the price of their toys
.
– Malcolm Forbes

• Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker vanlig Heinz tomatketchup är helt ok för sitt pris. 1kg för strax under 20 kronor är väl godkänt. Finns garanterat mängder med ketchupar som är dyrare som är avsevärt mycket godare. Men den duger i vart fall till matlagning.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
Finns nog ingen maträtt som blir bättre med ketchup.

• Gilla
Maveric77 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.