32 472 läst ·
290 svar
32k läst
290 svar
Bästa ketchupen?
För några år sen så hade jag en chef som tappert (men utan större framgång) försökte bli populär i teamet.
Vid något tillfälle försökte han dra igång en glad diskussion med frågan:
- vilken ketchup tycker ni är bäst?
Tystnaden blev väldigt besvärande. De få svar han fick var av typen:
- finns det verkligen vuxna som äter ketchup?
Vid något tillfälle försökte han dra igång en glad diskussion med frågan:
- vilken ketchup tycker ni är bäst?
Tystnaden blev väldigt besvärande. De få svar han fick var av typen:
- finns det verkligen vuxna som äter ketchup?
Vad ska man annars äta på den ugnsbakade falukorven?AndersMalmgren skrev:
Här hemma är det Heinz som gäller. Men jag blir orimligt sugen på den där curryketchupen som folk visar upp? Var hittar jag den? Måste jag åka till Tyskland för det, och när går isåfall färjan?
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Och ännu bättre om det man tillsätter är okej makaroner och 3-4 minuters mer koktid, givetvis är första steget att lämna snabbmakaronerna på butikshyllan.Skip6711 skrev:
Dom är smidiga till barnmat pga storleken men övrigt så är man aldrig någonsin så stressad att det är värt det.
AndersMalmgren skrev:
De där stuvade makaronerna var goda, det var riven muskot i stuvningen, och jag kan minnas min mammas mat och sakna den men det dröjer innan jag kommer att stuva makaroner!
En makaronanekdot. Mamma gillade ris(gryns)gröt och serverade med mycket kanel. Mammas väninna Gertrud, uppväxt i Tyskland, stuvade makaroner och åt dem med kanel och socker.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Haha.Maria T skrev:
Jag är uppväxt med stuvade makaroner, oftast hemtrillade köttbullar till dem men nåt enstaka tillfälle stekt falukorv och det var då ketchupflaskan kom fram. Felix? Jag minns f*n inte.
De där stuvade makaronerna var goda, det var riven muskot i stuvningen, och jag kan minnas min mammas mat och sakna den men det dröjer innan jag kommer att stuva makaroner!
En makaronanekdot. Mamma gillade ris(gryns)gröt och serverade med mycket kanel. Mammas väninna Gertrud, uppväxt i Tyskland, stuvade makaroner och åt dem med kanel och socker.
Här i Stockholm fanns, grand, operakällaren och några till, sedan var det pizzerior och kinarestauranger som gällde
Jupp! Instämmer. Växte upp på Kungsholmen och minns när Ciao Ciao öppnade på Hantverkargatan, det var väldigt exotiskt. Sen flyttade jag som 17-åring till utlandet och sen till förorten så hur den pizzarestaurangen utvecklade sig vet jag inget om. Men det har hänt mycket sen mammas köttbullar (inte att förringa) till att kunna smaka på mycket från hela världen inom några mils omkrets.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Ja precis. Vattenfestivalen (innan den spårade ur) tror jag bidrog till att många fick upp ögonen för mat i början på 90-talet.Maria T skrev:
Jupp! Instämmer. Växte upp på Kungsholmen och minns när Ciao Ciao öppnade på Hantverkargatan, det var väldigt exotiskt. Sen flyttade jag som 17-åring till utlandet och sen till förorten så hur den pizzarestaurangen utvecklade sig vet jag inget om. Men det har hänt mycket sen mammas köttbullar (inte att förringa) till att kunna smaka på mycket från hela världen inom några mils omkrets.
edit: Och Ciao Ciao har inte mycket att komma med kontra dagens pizza Napoli heller
Ja, nu mindes jag - min första pizza på.... nånstans på Gustav Adolfs torg och nu skäms jag. Men det var 1976, det är jag helt säker på.AndersMalmgren skrev: