För några år sen så hade jag en chef som tappert (men utan större framgång) försökte bli populär i teamet.

Vid något tillfälle försökte han dra igång en glad diskussion med frågan:

- vilken ketchup tycker ni är bäst?

Tystnaden blev väldigt besvärande. De få svar han fick var av typen:

- finns det verkligen vuxna som äter ketchup?

• Gilla
  • Haha
Maveric77 och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns nog ingen maträtt som blir bättre med ketchup.
Vad ska man annars äta på den ugnsbakade falukorven?

Här hemma är det Heinz som gäller. Men jag blir orimligt sugen på den där curryketchupen som folk visar upp? Var hittar jag den? Måste jag åka till Tyskland för det, och när går isåfall färjan?

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
Fyfan :)

• Haha
  • Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
Rickard.
P PatrikJo skrev:
För det första så ugnsbakar man inte falukorv och alla vet ju (förutom resten av mig familj) att till falukorv äter man långfil ;)

Ketchupen har man på parisaren (y)

Redigerat:
P
Finns nog ingen maträtt som blir bättre med ketchup.
Snabbmakaroner blir klart bättre med ketchup.

• Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Snabbmakaroner blir klart bättre bara man tillsätter någonting...

• Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
Skip6711 Skip6711 skrev:
Snabbmakaroner smakar absolut bäst med mycket smör o saltade, gärna flingsalt.
Inget annat.
Tycker jag.
I

• Wow
Nalleman64
  • Laddar…
P pmd skrev:
Fyfan, säkert stuvad också?

• Haha
Igen
  • Laddar…
Rickard.
Skip6711 Skip6711 skrev:
Och ännu bättre om det man tillsätter är okej makaroner och 3-4 minuters mer koktid, givetvis är första steget att lämna snabbmakaronerna på butikshyllan.

Dom är smidiga till barnmat pga storleken men övrigt så är man aldrig någonsin så stressad att det är värt det.

• Gilla
Hus tomte och 1 till
  • Laddar…
P
Det har jag inte provat, men jag har svårt att tro att ketchup inte förbättrar då också.
Skip6711 sammanfattar saken bra i inlägg #141.

Maria T
:crysmile: Jag är uppväxt med stuvade makaroner, oftast hemtrillade köttbullar till dem men nåt enstaka tillfälle stekt falukorv och det var då ketchupflaskan kom fram. Felix? Jag minns f*n inte.

De där stuvade makaronerna var goda, det var riven muskot i stuvningen, och jag kan minnas min mammas mat och sakna den men det dröjer innan jag kommer att stuva makaroner!

En makaronanekdot. Mamma gillade ris(gryns)gröt och serverade med mycket kanel. Mammas väninna Gertrud, uppväxt i Tyskland, stuvade makaroner och åt dem med kanel och socker.

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
:crysmile: Jag är uppväxt med stuvade makaroner, oftast hemtrillade köttbullar till dem men nåt enstaka tillfälle stekt falukorv och det var då ketchupflaskan kom fram. Felix? Jag minns f*n inte.

De där stuvade makaronerna var goda, det var riven muskot i stuvningen, och jag kan minnas min mammas mat och sakna den men det dröjer innan jag kommer att stuva makaroner!

En makaronanekdot. Mamma gillade ris(gryns)gröt och serverade med mycket kanel. Mammas väninna Gertrud, uppväxt i Tyskland, stuvade makaroner och åt dem med kanel och socker.
Haha. :D Helt galet egentligen hur långt Sverige har kommit i matlagning sedan 80-talet.

Här i Stockholm fanns, grand, operakällaren och några till, sedan var det pizzerior och kinarestauranger som gällde :D

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Haha. :D Helt galet egentligen hur långt Sverige har kommit i matlagning sedan 80-talet.
Jupp! Instämmer. Växte upp på Kungsholmen och minns när Ciao Ciao öppnade på Hantverkargatan, det var väldigt exotiskt. Sen flyttade jag som 17-åring till utlandet och sen till förorten så hur den pizzarestaurangen utvecklade sig vet jag inget om. Men det har hänt mycket sen mammas köttbullar (inte att förringa) till att kunna smaka på mycket från hela världen inom några mils omkrets.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Jupp! Instämmer. Växte upp på Kungsholmen och minns när Ciao Ciao öppnade på Hantverkargatan, det var väldigt exotiskt. Sen flyttade jag som 17-åring till utlandet och sen till förorten så hur den pizzarestaurangen utvecklade sig vet jag inget om. Men det har hänt mycket sen mammas köttbullar (inte att förringa) till att kunna smaka på mycket från hela världen inom några mils omkrets.
Ja precis. Vattenfestivalen (innan den spårade ur) tror jag bidrog till att många fick upp ögonen för mat i början på 90-talet.

edit: Och Ciao Ciao har inte mycket att komma med kontra dagens pizza Napoli heller :D Fast när det begav sig var det ju såklart ett stort kliv från den klassiska sunkpizzan

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T

Här i Stockholm fanns, grand, operakällaren och några till, sedan var det pizzerior och kinarestauranger som gällde :D
Ja, nu mindes jag - min första pizza på.... nånstans på Gustav Adolfs torg och nu skäms jag. Men det var 1976, det är jag helt säker på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.