Köpte denna billigt (relativt) på en auktion. Dottern kommer få den i present när hon går ut bygglinjen nästa år. Den känns bra och välbalanserad men skulle nog inte vara mitt första val. Otroligt snygg med läder dock

• Hammare med läderhandtag i kartong. Märke Estwing med etikett. Köpt billigt på auktion för dotterns examen från bygglinjen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Vad blev det för hammare tillslut?

Ingen hammare än, den praktiska researchen är mer tidskrävande än den teoretiska och så har det varit en massa störningar i mitt kraftfält den senaste tiden i form av födelsedagar, nationaldagar och skolavslutningar 😂

Funderade häromdagen på om det kanske är ett test som självaste byggahus-teamet vill göra. Vad säger du @Marlen Eskilsson ? 😊

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Det låter som något vi kunde göra ja. :)

Har du/ni önskemål om testupplägg i så fall?

• Gilla
  • Älska
pmd och 2 till
  • Laddar…
Jag tänker spontant en teoretisk del som väl kanske till del är diskuterad här i tråden om för- och nackdelar med tyngder, längder, material och utformningar.
Ergonomi är nog en del som ska avhandlas ganska ingående, finns ju tex en aktuell tråd där nån fått värk i händerna efter sitt spikande.

Sen en del med praktiska tester som behöver utformas så resultaten går att jämföra.

Utmaningen ligger i testets tredje del som skulle kunna handla om ”känslan” i hammaren då flera vittnat om att det är en hel del tyckte och smak inblandat när man väljer.

Andra i denna tråden har säkert bra inspel i hur ett sådant test skulle kunna läggas upp :).

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Köpte denna billigt (relativt) på en auktion. Dottern kommer få den i present när hon går ut bygglinjen nästa år. Den känns bra och välbalanserad men skulle nog inte vara mitt första val. Otroligt snygg med läder dock
Den såg jag en film om hur den tillverkades. Verkade vara en mycket god kvalité.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.