Måste bara berätta, jag ska koppla in kommunalt avlopp med LTA-pump och behövde därför koppla in elen till pumpen och larmet.
Ringde lokala elfirman och berättade att jag dragit EKLK och gult rör i mark själv, borrat igenom betongvägg och dragit ledningen hela vägen till diazed-centralen, satt fast den på väggen och satt upp 2 kopplingsboxar (förutom larmets).
Självklart ska vi hjälpa dig att koppla in, det är ju utanpåliggande så det är lätt att kontrollera.
Inga problem, vill du att vi kommer i morgon eller på fredag?
Så idag kopplades allt in (tog två timmar).
Så kan det vara på landet 👍😇
Ringde lokala elfirman och berättade att jag dragit EKLK och gult rör i mark själv, borrat igenom betongvägg och dragit ledningen hela vägen till diazed-centralen, satt fast den på väggen och satt upp 2 kopplingsboxar (förutom larmets).
Självklart ska vi hjälpa dig att koppla in, det är ju utanpåliggande så det är lätt att kontrollera.
Inga problem, vill du att vi kommer i morgon eller på fredag?
Så idag kopplades allt in (tog två timmar).
Så kan det vara på landet 👍😇
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Den firman ska jag som sydskåning lägga på minnet!
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
Denna vecka hade det fungerat även där jag arbetar, men inte alla veckor går att få så snabb service. Akut är ju en annan sak. Då går det att få ut mig även en helgnatt, men då kostar det ju därefter.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 515 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 515 inlägg
Så har jag också haft det här på landet... Lokal firma i byn 5km bort, en av ägarna bor en bit bort på vägen. Tog ut de för diskussion när jag gjorde 60m2 tillbyggnad, ny elcentral, lite omkoppling kring jfb, matning till vpump. De fixade material efter min lista billigare än nätbutik, blev närmast lättade när jag föreslog att vi själva skulle dra slang o sätta dosor och de skötte inkoppling. Fakturan slutade på 22k, helt rimligt!
Klicka här för att svara