Görs reklam av hundra olika företag som tillverkar akustikpaneler, men det är omöjligt att hitta någon information som inte är från sponsrade inlägg.
Har läst en del dåligt på detta forum om att akustikpaneler från Bauhaus luktar illa i flera månader, antar att det är Fibrotech som syftas på här?

Vad rekommenderar ni som har satt upp detta själva?
WoodUpp
Stonewall
Fibrotech
WoodOnWall
WallRibbon
...?

Ska man välja fanér eller laminat?
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Hej.
Jag är jättenöjd med mina från Lundbergs i färgen valnöt.
 
J
Lyfter en gammal tråd men med samma fråga, finns ju hundratals olika märken och det skiljer mycket i pris, är woodup värt sitt lite dyrare pris? Finns liknande tillbehör att köpa till andra paneler?
 
Jag undrar hur ni som har akustikpaneler tänker kring dammsamling på filten mellan brädorna? Jag tänkte sätta de hos sonen men kan inte släppa tanken på att det måste vara mycket damm som samlas där?
 
J JBR55 skrev:
Jag undrar hur ni som har akustikpaneler tänker kring dammsamling på filten mellan brädorna? Jag tänkte sätta de hos sonen men kan inte släppa tanken på att det måste vara mycket damm som samlas där?
Jag har panelen i mitt arbetsrum i källaren och märker ingen dammansamling på filten. Det är lätt att komma åt med dammsugaren om man skulle behöva.
 
Vi har satt i taket så det blir inte damm. Men däremot verkar spindlarna trivas med sina nät…

Har även två skivor på väggen i hallen men märker inte av något damm på dessa.

Problemet för mig var att skarva takskivorna på ett bra sätt. Inte helt enkelt men blev ok till slut.
 
  • En grupp människor sitter vid ett matbord i ett rum med träpaneler i taket och julpynt, inklusive en julgran och stjärnformade fönsterdekorationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Matplats med lång bord, åtta stolar, taklampa och stora fönster ut mot trädgård. Taket har träpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jhall och 1 till
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz skrev:
Vi har satt i taket så det blir inte damm. Men däremot verkar spindlarna trivas med sina nät…

Har även två skivor på väggen i hallen men märker inte av något damm på dessa.

Problemet för mig var att skarva takskivorna på ett bra sätt. Inte helt enkelt men blev ok till slut.
Jättefin!
 
  • Gilla
Dr Benz
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.