T
G Grillo skrev:
Hur är det med pannor med struktur? Funkar det? Tror mig aldrig ha sett någon valt sådana pannor på ett nytt tak.
Mina nuvarande är väldigt porösa och grova i ytan och jag får aldrig takras så det funkar nog men hur blir det med mossa osv?
Kanske bästa lösningen , snörasskydd brukar ligga på ca 450-650 kr meter monterat och klart, palema struktur brukar kosta en 8-9 kr mer per panna, ca 13-14 tusen mer på ett tak på ca 130 kvm, dom nya strukturpannor kommer inte fungera lika bra som dina gamla pannor gör men hyfsat bra ifall lutningen inte är för brant.

L
Väcker gammal tråd...
Japp, är okunnig, men tillräckligt händig för att tex byta en betongpanna. Men har aldrig behövt byta eller lyfta på en panna i 'ytterkant' på taket.
Så, Hur eftermonterar man ett snörasskydd där första konsol och sista konsol ska sitta i ytterkant på taket, där pannorna är skruvade? Dvs de är ju skruvade i dubbelrad hela vägen upp...

L lalabobo skrev:
Väcker gammal tråd...
Japp, är okunnig, men tillräckligt händig för att tex byta en betongpanna. Men har aldrig behövt byta eller lyfta på en panna i 'ytterkant' på taket.
Så, Hur eftermonterar man ett snörasskydd där första konsol och sista konsol ska sitta i ytterkant på taket, där pannorna är skruvade? Dvs de är ju skruvade i dubbelrad hela vägen upp...
Två val.. Ta bort hela raden från toppen(för att få bort skruvarna) eller hammaren om du har extrapannor

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.