jag måste fixa ett skydd för min kanin nu till vintern så mitt barn inte bränner sig men kan ej hålla rätt avstånd med ett vanligt kaminskydd för det står för nära öppningen till vardagsrummet , min idé är att bygga ett eget men på ena sidan kommer det vara typ 15 cm ifrån kaminen finns det något bra material som inte alstrar värme ? Samt hade man ju velat sätta något glas/plexi men jag tror det kommer bli för varm när man eldar så hon inte når in // kennie
"Man behöver inte ha något skydd för att barn inte skall bränna sig." Hävdade en vedkamininstallatör hos oss en gång för länge sedan. Han hade inget och hans barn brände sig inte var argumentet. Med lite eftertanke verkar det logiskt. Under människans utveckling från grott-tiden till idag har det funnits öppna eldar glödheta stenar och kaminer. Evolutionen har antagligen gjort så att barn instinktivt inte bränner sig. Och skulle de råka göra det en gång gör de aldrig om det. Själv brände jag mig bara en gång på spisplattan i köket. Det gjorde förskräckligt ont, men jag fick inga bestående men av det. Vi trodde på honom.
Så det blev inga skydd hos oss heller. Det har varit väldigt många barn där och Ingen har bränt sig. Barn håller avståndet av sig själva. Ganska fascinerande faktiskt.
Men alla är inte lika. Det behöver inte gälla alla barn. Att jag inre sett något undantag betyder inte att inga finns.
Så det blev inga skydd hos oss heller. Det har varit väldigt många barn där och Ingen har bränt sig. Barn håller avståndet av sig själva. Ganska fascinerande faktiskt.
Men alla är inte lika. Det behöver inte gälla alla barn. Att jag inre sett något undantag betyder inte att inga finns.
Jag ser inget behov av skydd, Det bör vara ganska enkelt att testa hur det aktuella barnet reagerar.K Kennie stålhammar skrev:
Kan rekommendera detta.
BabyDan Flex XL.
https://www.baby-dan.se/produkter/s...JIPFnG7c9j_lAKjFxX0P1pmsi-EeqkUTl-ywNr5PjHaQv
Hade ett under småbarnsåren och det funkade bra när det kom till att skydda, lägga in ved och göra rent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BabyDan Flex XL.
https://www.baby-dan.se/produkter/s...JIPFnG7c9j_lAKjFxX0P1pmsi-EeqkUTl-ywNr5PjHaQv
Hade ett under småbarnsåren och det funkade bra när det kom till att skydda, lägga in ved och göra rent.
Klicka här för att svara