Jag har nyss flyttat till hus.
Försöker få koll på hur spjället funkar.
Det går att dra ut, och skjuta in, det går att rotera oändligt med varv åt vardera håll. Inga ändlägen när man roterar.
Just nu visslar det lite grand så jag antar att det är öppet.
Kaminens reglage har jag koll på efter att ha läst en manual, me spjället på bild är ett mysterium.
Fattar ej om det ska vridas eller dras/skjutas.
Försöker få koll på hur spjället funkar.
Det går att dra ut, och skjuta in, det går att rotera oändligt med varv åt vardera håll. Inga ändlägen när man roterar.
Just nu visslar det lite grand så jag antar att det är öppet.
Kaminens reglage har jag koll på efter att ha läst en manual, me spjället på bild är ett mysterium.
Fattar ej om det ska vridas eller dras/skjutas.
Svarar på min egen fråga, jag har hittat manualen på internet och förstår nu att det spjället jag frågar om borde vara urkopplat eller att spjället är helt borta på insidan vilket förklarar varför absolut ingenting händer när man vrider eller skjuter staget.
Klicka här för att svara

