225 516 läst ·
2 243 svar
226k läst
2,2k svar
Barnen på förskolan när man är hemma och bygger
Absolut! Det rimliga är väl att man "får" 60 timmar per vecka, likt man får gigabyte i surf, och sedan kan man skyffla runt de hur mycket man vill. Antingen nollställer man sedan varje vecka, månad eller år. Tiden man har över kan man sedan kompa ut i annan välfärd, som lite plastikoperationer.J JohanLun skrev:
Du har ingen annan som kan ta hand om barnen? Jag lämnar mina hos farföräldrar när jag ska till Sthlm i augusti, Jag är ledig och då får jag ordna barnvakten.Campar skrev:
Kan du inte lösa den får du ta det med dina kontaktpersoner på förskolan om de är okej med det. Varför hymla, kommer det fram och de inte tycker det är okej så står du i dålig dager, vissa kommuner verkar ju tillåta det.
Vi har åtminstone mycket nära kontakt med fröknarna, men de kanske man inte har överallt heller.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Det kan ju för fan inte vara så att båda föräldrarna måste jobba samtidigt för det ska vara okej att ha dem på dagis.Rkarlsson skrev:Du har ingen annan som kan ta hand om barnen? Jag lämnar mina hos farföräldrar när jag ska till Sthlm i augusti, Jag är ledig och då får jag ordna barnvakten.
Kan du inte lösa den får du ta det med dina kontaktpersoner på förskolan om de är okej med det. Varför hymla, kommer det fram och de inte tycker det är okej så står du i dålig dager, vissa kommuner verkar ju tillåta det.
Vi har åtminstone mycket nära kontakt med fröknarna, men de kanske man inte har överallt heller.
Konferens tex, då är det max 1-2 timmar arbete och resten är fest med kollegorna. Då ska frugan behöva vara ledig?
Haha
Står i dålig dager, vad innebär det?Rkarlsson skrev:Du har ingen annan som kan ta hand om barnen? Jag lämnar mina hos farföräldrar när jag ska till Sthlm i augusti, Jag är ledig och då får jag ordna barnvakten.
Är det upp till dagisfrökens godtycke om det är okej?
Typ, att du är den dåliga pappan som åker iväg för att festa och är tyst om det för förskolan.P Pin skrev:
Det bör vara upp till din kommun, enklast är att ta det med din kontaktperson. Som sagt är det olika i olika kommuner =) Man kommer längst på en dialog.
Festa? Bygger vi inte hus här?Rkarlsson skrev:
Jag var hemma om dagarna, nykter, jobbade lit,e byggde lite, och gjorde lite annat också bla en satsning inom idrott som var delvis sponsrad så det kanske kan skohornas in som jobb också. Som jag skrivit ett par gånger i tråden så betalade jag gladeligen min maxtaxa (samt skatt för att finansiera halva åldersgruppen), och ingen ifrågasatte vad jag gjorde om dagarna.
Personalen hade jag god kontakt med. Lämnade och hämtade alltid inom avtalad tid. Frågade hur dagen varit. Föreslog förbättringar och berömde det som var bra. Anmälde alltid sjukdom eller frånvaro i god tid. Respekterade personalen.
Mötte ibland dagisgruppen på utflykt när jag sprang. Alla vinkade glatt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Men är ni på riktigt ni tycker att en förälder inte kan dra på barnfri resa med vänner medans respektive är kvar hemma och jobbar? Om ni tycker respektive ska vara hemma med barnet då får ni söka hjälp
Nu missade du nog vad jag svarade på =)P Pin skrev:Festa? Bygger vi inte hus här?
Jag var hemma om dagarna, nykter, jobbade lit,e byggde lite, och gjorde lite annat också bla en satsning inom idrott som var delvis sponsrad så det kanske kan skohornas in som jobb också. Som jag skrivit ett par gånger i tråden så betalade jag gladeligen min maxtaxa (samt skatt för att finansiera halva åldersgruppen), och ingen ifrågasatte vad jag gjorde om dagarna.
Personalen hade jag god kontakt med. Lämnade och hämtade alltid inom avtalad tid. Frågade hur dagen varit. Föreslog förbättringar och berömde det som var bra. Anmälde alltid sjukdom eller frånvaro i god tid. Respekterade personalen.
Mötte ibland dagisgruppen på utflykt när jag sprang. Alla vinkade glatt.![]()
"Om jag åker på en weekend med mina kompisar torsdag-söndag"
Jag tror inte att det exkluderar lite öl.
Men det är som sagt kommunerna som sätter reglerna. Nu har jag inte infon om hur vi har det men minns typ att om vi skulle vara lediga en dag bara för att vara lediga så skulle han med vara ledig.
Hade jag slutat tidigare en fredag skulle jag definitivt hämtat omgående. Föräldrar verkar inte jobba fredag eftermiddag i denna byn, alltså ingen av de 12 kompisarna är kvar när jag jag hämtar på fredagen =) Men han är lika glad ändå.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/strikta-forskoleregler-drabbar-skiftarbetande här är en artikel som behandlar det lite. Problemet med skiftarbete är att då får knappt den skiftarbetande träffa barnet.
Nej, du missade vad du svarade på.Rkarlsson skrev:Nu missade du nog vad jag svarade på =)
"Om jag åker på en weekend med mina kompisar torsdag-söndag"
Jag tror inte att det exkluderar lite öl.
Men det är som sagt kommunerna som sätter reglerna. Nu har jag inte infon om hur vi har det men minns typ att om vi skulle vara lediga en dag bara för att vara lediga så skulle han med vara ledig.
Hade jag slutat tidigare en fredag skulle jag definitivt hämtat omgående. Föräldrar verkar inte jobba fredag eftermiddag i denna byn, alltså ingen av de 12 kompisarna är kvar när jag jag hämtar på fredagen =) Men han är lika glad ändå.
Jag skrev inget om weekendresor.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jag skulle gå på något starkare för desinfektion i dessa CoronatiderAndersMalmgren skrev: