Hej har ett gammalt ruckel som jag ska ge mig på att renovera ;D
Det är ingen isolering i väggar. Bara i golvbjälkar. Det är byggt i stående spontad
plank 3- 5 tum. och även liggande type stockar har jag sett på en del ställen. Jag har haft en gubbe som sa att det inte är några direkta bärande väggar i det. Men jag har ju en över våning oxå. Och det måste väll vara något som bär upp över våningen??
 
  • 06070202.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
:D
Detta börjar låta som en kul annons jag läste en gång där de hyrde ut et f.d. fårhus i två våningar med luftig planlösning utan väggar.....

Han menade nog att ingen av innerväggarna är bärande. Ytterväggarna som inte är gavlar är säkert bärande. Vill du få bättre besked så rekommenderar jag att du hyr en timme eller två av en byggnadskonstruktör och ber honom titta på huset.

/pinebar
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.