Hej,

denna fråga har varit uppe förut har jag sett vid sökningar, men det är svårt att få ett entydigt svar, men det kanske beror på att varje fall är olika.

jag har ett suterränghus byggt -79 där jag vill ta bort en vägg på övervåningen. ovanför är vinden och takstolarna har w-form, dvs 4 st snedställda stöd, bredden på huset är ca 8 m.

väggen jag vill ta bort är 45x70 med en byggskiva på varje sida. en sådan vägg kan väl rimligen inte vara bärande? eller bör jag kontrollera med en byggingenjör? behövs bygglov för att ta bort en innervägg?

hade tänkt lägga med en bild, men hur f-n gör man? hittade ingen hjälpfunktion...

F

 
Väggen är inte bärande...inte med de dimensionerna... och bygglov nej....
 
Jag kan då passa på att försöka förklara hur du lägger upp en bild.

Först måste du lägga bilden på en webserver.

Därefter skriver du ett inlägg och lägger in bilden med hjälp av knappen i knappraden.

När man klickar på ovanstående knapp så får du två "taggar" - en start-tag och en slut-tag.

Mellan dessa taggar lägger du adressen till din bild som du lagt på en webserver. Då ser koden ut såhär (ignorera det fetstilta ordet Code...):
Kod:
[img]http://www.webhotellet.se/minBildPåEventuellHjärtvägg.jpg[/img]
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.