Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Jag skulle önska lite högre kvalitet på de skannade ritningarna. Det blir väldigt suddigt när man zoomar in. Det rör sig om en om-och tillbyggnad som är lite knepig att förstå ur tidsperspektiv. Ritningar från tiden före ombyggnaden hade underlättat. Någon form av teknisk beskrivning som förklarar vad väggarna betår av vore också bra. Vad är det för material i bjälklaget över källarvåningen? Båda väggarna runt hobbyrummet kan vara bärande, men måste inte vara det. Om dessa väggar är av betonghålsten och bjälklaget är av armerad betong, måste man ha tag i en armeringsritning för att kunna avgöra frågan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
J justusandersson skrev:Jag skulle önska lite högre kvalitet på de skannade ritningarna. Det blir väldigt suddigt när man zoomar in. Det rör sig om en om-och tillbyggnad som är lite knepig att förstå ur tidsperspektiv. Ritningar från tiden före ombyggnaden hade underlättat. Någon form av teknisk beskrivning som förklarar vad väggarna betår av vore också bra. Vad är det för material i bjälklaget över källarvåningen? Båda väggarna runt hobbyrummet kan vara bärande, men måste inte vara det. Om dessa väggar är av betonghålsten och bjälklaget är av armerad betong, måste man ha tag i en armeringsritning för att kunna avgöra frågan.
J justusandersson skrev:Jag skulle önska lite högre kvalitet på de skannade ritningarna. Det blir väldigt suddigt när man zoomar in. Det rör sig om en om-och tillbyggnad som är lite knepig att förstå ur tidsperspektiv. Ritningar från tiden före ombyggnaden hade underlättat. Någon form av teknisk beskrivning som förklarar vad väggarna betår av vore också bra. Vad är det för material i bjälklaget över källarvåningen? Båda väggarna runt hobbyrummet kan vara bärande, men måste inte vara det. Om dessa väggar är av betonghålsten och bjälklaget är av armerad betong, måste man ha tag i en armeringsritning för att kunna avgöra frågan.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Vad är det för material i bjälklaget ovanför?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Ta reda på det, det är inte så svårt. Framför allt, försök utesluta att det är betong.
Klicka här för att svara