Müssli Müssli skrev:
Drivdonet klara inte 6 st thin G2. Det blir nästan 14 W.
Ajdå, det var elektrikerns idé att skicka tillbaks de externa drivdonen och sätta i led-10 istället.. Får kolla upp detta med honom😬

Har undersökt lite nu, spottarna är korrekt kopplade, fick igång alla på ena slingan, men den andra slingan går ihop själv i en wago, både röd och svart i en ensam wago, bara den slingan som är kopplad i Plejd led funkar, går det på något sätt sammankoppla slingorna och få igång allt?

Jag tror att svaret finns i inlägg 10, seriekoppling. Det går inte att begripa vad du menar med dina Wago.

• Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
A
Dessa core från hidealite klarar bara tråd upp till 0,75 mm2. Så inget grövre går att ansluta där heller.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag tror att svaret finns i inlägg 10, seriekoppling. Det går inte att begripa vad du menar med dina Wago.
Fattar, ska försöka förklara lite bättre.

Ritat upp lite hur han har dragit, spottarna är kopplade efter kopplingsschema 1 nu. Tänk att köket är uppdelat i 2 sektioner, vitrinskåp på 2 sidor av köket, fönster 2 sidor, allting är samlat i skåp över kyl.

Från fönster 1 så har han dragit kablar in till en wago bara, går ingen annanstans… från fönster2 är det seriekopplat och in i plejden, kan jag koppla ihop fönster 1 och 2 i en wago och vidare in i plejden?

V Vetenskaparen skrev:

Ritat upp lite hur han har dragit, spottarna är kopplade efter kopplingsschema 1 nu. Tänk att köket är uppdelat i 2 sektioner, vitrinskåp på 2 sidor av köket, fönster 2 sidor, allting är samlat i skåp över kyl.

Från fönster 1 så har han dragit kablar in till en wago bara, går ingen annanstans… från fönster2 är det seriekopplat och in i plejden, kan jag koppla ihop fönster 1 och 2 i en wago och vidare in i plejden?

• Handritad skiss på ett vitt papper med beteckningar och pilar för ett rörsystem bredvid en trätrall. Texten inkluderar "F eget rör" och "flexd".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Är det inte bara att ringa elfirman så får de komma och rätta till det? De har ju uppenbarligen gjort fel här.

V Vetenskaparen skrev:

Verkar fortfarande som att svaret finns i inlägg 10, seriekoppla alla spottar, en enda seriekopplad slinga, även om de är uppdelade fysiskt i två slingor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.