Hej!

Har en utdragbar köksfläktfrån Bosch. När vi flyttade in i maj 2024 så fungerade den hur långt eller kort vi drog ut den. Sedan började den bara fungera om den var utdragen till ett specifikt läge, och detta läge har förändrats över tid, och blivit allt kortare. Nu funkar den bara när vi drar ut den några cm. Vi får alltså dra ut den längre för att sätta igång den, och sen trycka in den lååångsamt tills den kickar igång. Vi når inte knappar annars. Vi hör att den kickar igång när fläkten gör något sorts "elektriskt knasterljud". Jag öppnade upp fläkten men blev inte klok på det. Någon som har någon idé?

På en bilden är den utdragen, funkar inte då. Funkar endast när den nästan är helt intryckt som på bilden.

Ignorera maten på spisen :)

• Utdragbar köksfläkt från Bosch över en spis, med en stekpanna och en kastrull på spishällen. Fläkten är nästan helt intryckt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utdragbar köksfläkt från Bosch, delvis intryckt, ovanför spis med kastrull och stekpanna. Fläkten fungerar endast nästan helt intryckt.
    Skapa konto
  • Utdragbar köksfläkt från Bosch ovanför spis med matlagning, fläkten delvis utdragen.
    Skapa konto
Vissa sådana har en skruv som sitter på.en slags vinkel som går mot en slags brytare. Ta bort fettfilter och kika under baktill.

S Sson85 skrev:
Vissa sådana har en skruv som sitter på.en slags vinkel som går mot en slags brytare. Ta bort fettfilter och kika under baktill.
Jag försökte kolla och försöka förstå vad det är som sker där under. Jag filmade under. När jag dragit in tillräckligt långt in så klickar det till, och det blinkar till i den lilla lampan till höger om den röda knappen. Denna gång blinkade det dock inte till.

• Gilla
Hasseme
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.