21 132 läst ·
64 svar
21k läst
64 svar
Banta garagebygge?
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 578 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 578 inlägg
Blir svårt att lägga pannorna om du har en plåt ivägen .S Styrman_jansson skrev:Dum fråga kanske men detta är första gången jag lägger ett tegeltak;
Vi har ställning uppe på ena kortsidan då vi satt 45-isolering och vindväv och jag tänkte sätta vindskivor nu när jag ändå har ställning uppe. Kommer man göra sig en otjänst om man även sätter vindskiveplåten innan man lägger teglet?
Allvetare
· Östergötland
· 4 374 inlägg
Sakta men säkert går det framåt. Målet var att få på träfasaden till semestern var slut och vi är väl nästan där. Har tagit in offert på dörrar och fönster.
Det blir en dörr och en 4m port på framsidan. Finns lite putsjobb på ytterväggarna på nedervåningen kvar.
Jag hade en del 34x70 ”läkt” kvar så jag fasade av några plankor på de livar med 22mm fasaden i överkant och använde som fotbräda/offerbräda. Provmonterat och det blir nog bra.
Dörren på baksidan hamnar högt men det ska bli en trappa runt hörnet från långsidan. Något hände med putsen på ytterväggen på denna kortsida så den har lossnat bitvis. Det är väl så när man gör saker för första gången. Man får göra om ibland…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blir en dörr och en 4m port på framsidan. Finns lite putsjobb på ytterväggarna på nedervåningen kvar.
Logga in
Skapa konto
Jag hade en del 34x70 ”läkt” kvar så jag fasade av några plankor på de livar med 22mm fasaden i överkant och använde som fotbräda/offerbräda. Provmonterat och det blir nog bra.
Logga in
Skapa konto
Dörren på baksidan hamnar högt men det ska bli en trappa runt hörnet från långsidan. Något hände med putsen på ytterväggen på denna kortsida så den har lossnat bitvis. Det är väl så när man gör saker för första gången. Man får göra om ibland…
Allvetare
· Östergötland
· 4 374 inlägg
Klicka här för att svara