123 575 läst ·
3 268 svar
124k läst
3,3k svar
Bank-ID till allt möjligt - ogillar!
Jo kanske det men skyr "medlemskap" som pesten..... leder till överfull maillåda med en massa skit.A AndersS skrev:
Går jag på ett Apotek så är det "Nej Tack" på frågan om medlem! Borde vara automagi om man betalar med kort om man vill ha ett digitalt kvitto.
Väldigt sällan skulle jag vilja säga. Har personligen aldrig haft problem med någon parkeringsapp men däremot många gånger upplevt problem med "automater".P pmd skrev:
Appen kräver heller inte någon kommunikation med en "bankserver" för att fungera. Slutar appen fungera får de inga intäkter alls så skulle gissa att redundansen är väldigt hög och eventuella driftsproblem åtgärdas snabbt. Lär inte vara samma prio på att åtgärda en enskild parkeringsautomat som inte fungerar.
Du kanske skulle testa själv så att du baserar dina åsikter på verklig erfarenhet av parkeringsapparna?🙂
/Krille
Ogillar också alla dessa medlemskap, men har fått acceptera för att få digitala kvitton och ger någon rabattkrona ibland. Har en bild av QR-koden från körkort i mobilen så de kan skanna av. Och brukar även kolla på deras hemsidor om jag kan kryssa bort "marknadsföring".P paralun skrev:
Enligt lag skall du ha med dig körkortet. Främst för att de skall kunna ta det ifrån dig om du gör något väldigt dumt i trafiken. Det blir svårt om du inte har det med dig.D djac skrev:Säger som de andra, att nej det har jag aldrig provat, körkort har jag inte med, behövs inte i praktiken, plåster får man kanske ta ur bilens förbandslåda (konstig fråga, det har jag inte i plånboken heller) och kvitton hanterar jag ad hoc, många behöver jag inte, andra är digitala, några hamnar i fickan.
Gäller den lagen inte dig menar du?
Enklare att ha ett plåster i plånboken än att ha med sig bilen överallt…
Kollade på två av de jag noterade tidigare och man kunde ta bort via mejl och sms. Får se om det nu fungerar, sms vill jag absolut undvika men mejl kan jag väl acceptera.P paralun skrev:
Jo men ingen bra lösning, använder Gmail och de har en bra grundsortering som man kan slå på, primär, uppdateringar samt Kampanjer.A AndersS skrev:
Så kan man enkelt tömma en bröt med mail i Kampanjer.
Borde vara en Mastercard/Visa funktion att man vill ha ett digitalt kvitto utan nåt jefla medlemskap.
Sen ska då kvitton lagras någonstans säkert och det kan man säkert lösa.
Jo men ett körkort är ju en "Kalle Anka" handling och också ett motiv för en statlig e-legitimation med högsta tillitsnivå. I såfall så ska ett körkort id-växlas med en statlig e-legitimation i framtiden.Alfredo skrev:
Vad sjutton har mobilteckning att göra med vad jag skrev? Det är för övrigt inte mitt resonemang utan ett ordagrant citat från körkortslagen.Rejäl skrev:
https://lagen.nu/1998:488#K9P2S1