D
Alfredo Alfredo skrev:
Jag, det är fortfarande många ställen som inte tar Amex via blip.
Jag har tre kort i mobil/klocka och aldrig hänt att inget av dessa fungerar. Idag erbjuder ju de flesta Swish ovanpå detta, ännu vanligare nu efter att korttjänsterna varit nere vid några tillfällen. Skeptisk till att plastbiten skulle erbjuda några verkliga fördelar.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
D djac skrev:
Jag har tre kort i mobil/klocka och aldrig hänt att inget av dessa fungerar.
Hur många du har är inte så intressant. Har du Amex och kan du verkligen blippa det överallt där Amex accepteras? Det har förvisso blivit betydligt bättre de senaste åren men jag har lite svårt att tro att de fixat alla problem med tanke på hur dåligt det har fungerat tidigare.

D djac skrev:
Skeptisk till att plastbiten skulle erbjuda några verkliga fördelar.
Fördelen är chippet som i vissa fall behövs.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D
Alfredo Alfredo skrev:
Hur många du har är inte så intressant. Har du Amex och kan du verkligen blippa det överallt där Amex accepteras? Det har förvisso blivit betydligt bättre de senaste åren men jag har lite svårt att tro att de fixat alla problem med tanke på hur dåligt det har fungerat tidigare.
Ja, det kan jag men Amex accepteras inte överallt så därför har jag också andra kort, det kan också vara en fördel om något av kortföretagen har problem att ha backup. Det var nog som du säger lite problem i början men idag upplever jag inte det så, som sagt så var det åtminstone att par år sedan jag hade med mig plånbok i vardagen. Av gammal vana tar jag med den på resor men har inte behövt den på flera år då heller.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Fairlane
D djac skrev:
Skeptisk till att plastbiten skulle erbjuda några verkliga fördelar.
Den är rätt mycket billigare än klockan...
Om man inte är intresserad av klockan som sådan så skulle åtminstone inte jag betala X-tusen för att kunna blippa klockan istället för kortet.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Nu skall jag berätta en hemlis. När du får din veckopeng ser den egentligen ut såhär.
[bild]
Med denna går du till affären och byter mot glass och godis. Ofta får du då några sådanahäringa tillbaka.
[bild]
De kallar vi för mynt. Papperslappen med tanten på, kallar vi sedel. 😃
Men var ska man ha dem, i byxfickan?😉

Redigerat:
D
Fairlane Fairlane skrev:
Den är rätt mycket billigare än klockan...
Om man inte är intresserad av klockan som sådan så skulle åtminstone inte jag betala X-tusen för att kunna blippa klockan istället för kortet.
Ja, nej såklart inte, klockan för betalning förekommer nog mest hos de som vill känna sig fria från mobilen, har några sådana i bekantskapskretsen, den skaffas nog sällan enkom för betalningar. Annars har ju de flesta en smart mobiltelefon idag, skaffad av andra skäl, och då kan man ju se det som gratis.

För egen del har jag alltid med mig mobilen, vare sig jag ska betala något eller ej, däremot skippar jag gärna plånboken, som jag absolut inte har någon användning av.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Nissens
D djac skrev:
Ja, nej såklart inte, klockan för betalning förekommer nog mest hos de som vill känna sig fria från mobilen, har några sådana i bekantskapskretsen, den skaffas nog sällan enkom för betalningar. Annars har ju de flesta en smart mobiltelefon idag, skaffad av andra skäl, och då kan man ju se det som gratis.

För egen del har jag alltid med mig mobilen, vare sig jag ska betala något eller ej, däremot skippar jag gärna plånboken, som jag absolut inte har någon användning av.
Var har du körkortet, plåster och kvitton som ev skall sparas? I rumpan?

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
plåster
??? Gör du illa dig så ofta så du går omkring med plåster.

Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
??? Gör du illa dig så ofta så du går omkring med plåster.
Nä, inte ofta, men när det händer så finns det tillgängligt.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag har också en plånbok men idag aldrig med mig, körkortet finns i bilen jag mestadels kör och kvitton hamnar oftast det i mejlen, Kivra, etc, eller så blir det i fickan om jag inte använder någon påse.
I rumpan, är det något du prövat utifrån frågan, har aldrig tänkt den tanken men avstår att pröva😇

• Gilla
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Jag har också en plånbok men idag aldrig med mig, körkortet finns i bilen jag mestadels kör och kvitton hamnar oftast det i mejlen, Kivra, etc, eller så blir det i fickan om jag inte använder någon påse.
I rumpan, är det något du prövat utifrån frågan, har aldrig tänkt den tanken men avstår att pröva😇
Jo själv tycker jag om min mindre plånbok inkl kort men glömmer jag den så har jag korten även i mobilen.
Sen från ställen jag handlar mer ofta som Jula och Kjell Co så kör jag med digitala kvitton. Digitala kvitton hoppas jag se mer av för då kan man nog skrota plånboken.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo själv tycker jag om min mindre plånbok inkl kort men glömmer jag den så har jag korten även i mobilen.
Sen från ställen jag handlar mer ofta som Jula och Kjell Co så kör jag med digitala kvitton. Digitala kvitton hoppas jag se mer av för då kan man nog skrota plånboken.
Lägg till ICA, Ikea, ClasO, Elgiganten, NetonNet, osv, men är väl i de flesta fallen där man registrerat någon form medlemskap.

D
Nissens Nissens skrev:
Säger som de andra, att nej det har jag aldrig provat, körkort har jag inte med, behövs inte i praktiken, plåster får man kanske ta ur bilens förbandslåda (konstig fråga, det har jag inte i plånboken heller) och kvitton hanterar jag ad hoc, många behöver jag inte, andra är digitala, några hamnar i fickan.

Fairlane
Kvitton digitalt är fantastiskt för mig. Jag slipper leta om jag någon gång behöver dem och dessutom bleknar de inte på nolltid. Fick ett vanligt kvitto på simhallen och skulle lämna in det till jobbet för friskvård. En vecka så var det nästan oläsligt.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.