1 935 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
balkong - hur lagas den?
Hej!
Jag har en balkong i betong som tyvärr är i dåligt skick. Fukt har trängt igenom balkongen och det har medfört att betongen på balkongens undersida börjat lossna på vissa ställen. Där betongen lossnat syns rostiga armeringsjärn.
Frågan är hur man går till väga för att renovera balkongen?
Jag har en balkong i betong som tyvärr är i dåligt skick. Fukt har trängt igenom balkongen och det har medfört att betongen på balkongens undersida börjat lossna på vissa ställen. Där betongen lossnat syns rostiga armeringsjärn.
Frågan är hur man går till väga för att renovera balkongen?
Sto har ett åtgärdsprogram, rätt enkelt faktiskt.
Låter mycket intressant! Men jag förstår inte. Vad är Sto och var hittar man åtgärdsprogrammet? [/quote]Svenne Banan skrev:
www.sto.se Prova att ringa dem? Vet ej om någon "återförsäljare" som säljer deras produkter till kund, utan arbete s.a.s.
Där jag bodde innan hade vi exakt samma fenomen som du beskriver och då bilade man bort det som var löst och sen byggde de en form och göt nytt..
Bruket är nog ganska dyrt men ska vara mycket bra... Resultatet blev strålande och efter 3 år sitter det kvar
Låter mycket intressant! Men jag förstår inte. Vad är Sto och var hittar man åtgärdsprogrammet? [/quote]gds4me skrev:
www.sto.se Prova att ringa dem? Vet ej om någon "återförsäljare" som säljer deras produkter till kund, utan arbete s.a.s.
Där jag bodde innan hade vi exakt samma fenomen som du beskriver och då bilade man bort det som var löst och sen byggde de en form och göt nytt..
Bruket är nog ganska dyrt men ska vara mycket bra... Resultatet blev strålande och efter 3 år sitter det kvar
Oj, det där Sto är alltför krångligt för mig. Verkar inriktat på proffsmarknaden. Jag är bara en glad amatör som vill renovera min balkong med enkla, men pålitliga metoder. Snälla, finns det ingen som kan ge en beskrivning av tillvägagångssätt och vilka produkter man ska använda.
Klicka här för att svara