85 481 läst ·
491 svar
85k läst
491 svar
Bahnhof - Höjer avgifter - IGEN
Om jag exempelvis säljer morötter till dig så finns det ingenting som hindrar mig från att ta 20:-/styck per morot i betalt ifrån dig, men sälja för 20:-/kg till alla andra.pacman42 skrev:
Således ett "ordinariepris" för dig och ett helt annat för din gamla moster.
Nej, men man får inte marknadsföra olika ordinariepriser till kunder när man ger rabatt. Det kan bara finnas ett ordinariepris som man ger rabatt utifrån. Däremot får man ge olika pris till olika personer hur man vill, det är en helt annan sak.S Snabelsvansen skrev:
Suck. Kollade när jag läser denna tråd och det visar sig att jag har 500/500 som kommer kosta 519:-/mån. Muttrade och fick det sänkt till 100/100 för 449:-/mån för en 12månadersperiod (som jag kan säga upp när som helst).
Surfar bara via fibern, chromcastar TVn. Spelar aldrig.
Finns det NÅGOT billigare alternativ bland konkurrenterna?
Jag tog Telenor 250/250 för 349:-/månyonna skrev:
Suck. Kollade när jag läser denna tråd och det visar sig att jag har 500/500 som kommer kosta 519:-/mån. Muttrade och fick det sänkt till 100/100 för 449:-/mån för en 12månadersperiod (som jag kan säga upp när som helst).
Billigaste jag kunde hitta när jag förnyade för någon månad sedan.
Kolla om du kan få 100/10. Det borde funka bra för dig och ge en lägre kostnad. Vissa operatörer har väl skippat valet 100/10 men inte alla.yonna skrev:
Nej. 100 Mbit/s är den mottagande kapaciteten, downlink. När du streamar ensam drar det typiskt för full HD ca 5 Mbit/s. 10 Mbit/s (i 100/10) är den sändande kapaciteten, uplink. Den är viktig om du håller på med videokonferenser el motsv. 10 Mbit/s kan räcka till 2 samtidiga Teams-sessioner som riktmärke.yonna skrev:
När ni postar priser här i tråden, tänk på att det kostar väldigt olika beroende på nät. Jag byter nog till Bahnhof 100/100 nu, de kostar bara 229kr/mån för mig i mitt nät. Klart mycket billigare än i andra nät i grannkommunerna. Det känns som att bolagen har bytt strategi för att lura oss, de låter nu "ordinarie priser" i de olika näten åka jojo istället. Så här billigt var inte Bahnhof i mitt nät i höstas när jag bytte leverantör, alla andra har höjt och Bahnhof har sänkt. Men det kommer väl en höjning om några månader så klart...
Jag är för lat och gör allt en gång/år.
Ringer, blir nästan direkt vidarekopplad och är sedan noga med att det är summan på sista raden jag är intresserad av, dvs total för bredband fiber/mobilt, mobilabonnemang och TV/play, ev. någon extra tjänst.
Ringer, blir nästan direkt vidarekopplad och är sedan noga med att det är summan på sista raden jag är intresserad av, dvs total för bredband fiber/mobilt, mobilabonnemang och TV/play, ev. någon extra tjänst.
Finns ju en fördel att kollektivavsluta ändå. Vår BRF betalar drygt 300 kr per lägenhet för 100Mbit full duplex (i verkligheten är det mer), Telia Lagom TV-paket + telefoni. Skulle kosta mer än det dubbla för en enskild kund. Sen är det nog många som inte använder telefonin, de har avvecklat ip-telefonin och man får ett sim-kort med fria samtal men ingen datatrafik.