85 481 läst ·
491 svar
85k läst
491 svar
Bahnhof - Höjer avgifter - IGEN
Tele2 gav mig ett erbjudande om 300/300 för 299kr/mån… hade Telia öppen fiber innan med samma pris men det löper ut i januari och jag misstänkte att dom inte skulle låta mig fortsätta med det priset så jag hoppade på Tele2 hur mycket det än tar emot…
Tycker det är sjukt jobbigt att behöva hoppa runt bland olika för att hålla nere priset dock!
Tycker det är sjukt jobbigt att behöva hoppa runt bland olika för att hålla nere priset dock!
Det är ju väldigt högt pris. En bekant bor i br de betalar 59kr/månad dock utan telefoni, men för bredband o tv max utbudet.J jliljeha skrev:
Prisnivåerna för BRFer ser ju annorlunda ut eftersom det är en eller möjligen ett fåtal anslutningspunkter till ”internet”
För villakunder så har jag en gnagande känsla av att monopolsituationen i fibernätet utnyttjas för att driva upp priserna. Prisökningen ligger ju inte paritet med övrig inflation.
För villakunder så har jag en gnagande känsla av att monopolsituationen i fibernätet utnyttjas för att driva upp priserna. Prisökningen ligger ju inte paritet med övrig inflation.
Dags att någon synar dessa höjningar och hur trovärdiga de är. Priset har nästan dubblats på några år och har svårt att förstå vad inom bredband och fiber som blivit så mycket dyrare. Vidrigt. En vän betalar 279 kr/mån via 5G och modem hemma, obegränsat, tror han sa att han uppmätte 500mb in och ut men det kan jag inte bekräfta. Kanske dags att dissa internet med fiber.