Jag fick samma idag fast det stod höjning med 20:-/mån. Också Zitius.
Betalade 549:-/mån för 1000Mbit/s utan bindning.
Ska ringa dom imorrn…

U ullak40 skrev:
Oj … deet var en saftig summa. Vad har du för belopp idag o hastighet och är det bara bredband?
Har ett kampanjat pris idag på 429kr för 250/250.

Ok, 399kr/månad för 100/100 i Piteå stadsnät. Betydligt dyrare om jag skulle ta det igen på nytt, liksom övriga bolag i det nätet.

Tele2 gav mig ett erbjudande om 300/300 för 299kr/mån… hade Telia öppen fiber innan med samma pris men det löper ut i januari och jag misstänkte att dom inte skulle låta mig fortsätta med det priset så jag hoppade på Tele2 hur mycket det än tar emot…
Tycker det är sjukt jobbigt att behöva hoppa runt bland olika för att hålla nere priset dock! :(

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vår BRF betalar 329 kr / mån per medlem för 100Mbit fiber, TV Lagom och telefoni (som numera innebär ett sim-kort med fria samtal men utan datatrafik). Det priset har för övrigt varit fast väldigt länge.

J jliljeha skrev:
Vår BRF betalar 329 kr / mån per medlem för 100Mbit fiber, TV Lagom och telefoni (som numera innebär ett sim-kort med fria samtal men utan datatrafik). Det priset har för övrigt varit fast väldigt länge.
Det är ju väldigt högt pris. En bekant bor i br de betalar 59kr/månad dock utan telefoni, men för bredband o tv max utbudet.

U ullak40 skrev:
En bekant bor i br de betalar 59kr/månad dock utan telefoni, men för bredband o tv max utbudet.
Kan du berätta vilken operatör? Det låter extremt lågt om maxutbudet betyder det man tänker sig. Bara bredband för 59 är väldigt lågt.

• Gilla
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kan du berätta vilken operatör? Det låter extremt lågt om maxutbudet betyder det man tänker sig. Bara bredband för 59 är väldigt lågt.
Det är inget konstigt för en gruppanslutning i en lite större brf.

Prisnivåerna för BRFer ser ju annorlunda ut eftersom det är en eller möjligen ett fåtal anslutningspunkter till ”internet”

För villakunder så har jag en gnagande känsla av att monopolsituationen i fibernätet utnyttjas för att driva upp priserna. Prisökningen ligger ju inte paritet med övrig inflation.

• Gilla
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
HSBs centrala avtal är på 120 kronor/månad utan TV, vad jag vet. Har du andra uppgifter?

Dags att någon synar dessa höjningar och hur trovärdiga de är. Priset har nästan dubblats på några år och har svårt att förstå vad inom bredband och fiber som blivit så mycket dyrare. Vidrigt. En vän betalar 279 kr/mån via 5G och modem hemma, obegränsat, tror han sa att han uppmätte 500mb in och ut men det kan jag inte bekräfta. Kanske dags att dissa internet med fiber.

• Gilla
Klabbis 3000
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tycker det låter som fakturaavgiften, inte avgiften för tv och internet.
Så jag håller med Alfredo. Otroligt lågt.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
HSBs centrala avtal är på 120 kronor/månad utan TV, vad jag vet. Har du andra uppgifter?
Jag har sett priser i större BRFer i stockholm med priser i paritet med detta 59kr exempel, via släktingar som bor där.

blackarrow blackarrow skrev:
De fakturerar väl bara föreningen? Inte varje hushåll.

blackarrow blackarrow skrev:
Så jag håller med Alfredo. Otroligt lågt.
Inte så konstigt jag betalar 79kr må då ingår 12,4an.
Tidigare hade vi runt 10 kanaler då betalade 225kr mån

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.