F Fideliox skrev:
Ring bahnhof, fråga om de kan erbjuda samma som Telesnor annars byt.

Man får ingenting för att vara trogiven, tvärtom.
De kunde erbjuda 100/100 för 449 så sa upp det.

F Fideliox skrev:
Ring bahnhof, fråga om de kan erbjuda samma som Telesnor annars byt.

Man får ingenting för att vara trogiven, tvärtom.
Finns inget tjurigare bolag än Bahnhof. Ringt dem tre ggr för att förhandla om priset. Benhårda, sänker inte ett öre. Sagt upp på en gång då, ingen kommentar fr deras sida.

G
U ullak40 skrev:
Har Banhof via Piteå stadsnät i villa. Höjde samma tid ifjol. Sa upp och tog dem igen med kampanjpris då uppsägningen gick ut. Pratade med Piteå energi som äger stadsnätet om dessa höjningar bolagen gör. De sa att varje bolag sätter sitt eget pris, vi har inget med det att göra och kan inte påverka det heller.
Konstigt svar från ett kommunalt bolag dom ska ju inte ha vinstsyften..

Kollade Compricer och där fanns även bra deals genom Halebop, Bredband2 och Ownit. Verkar ha likvärdiga betyg med Bahnhof på Trustpilot.

• Gilla
ullak40
  • Laddar…
Telenor vägrar förhandla ned priset också, välj Bredband2 istället. De har ett lågt pris redan från början

• Gilla
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Telenor vägrar förhandla ned priset också, välj Bredband2 istället. De har ett lågt pris redan från början
Blev det, 250/250 för 369 kr i månaden, ingen bindningstid.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Det är ju bolagen som köper in sig i stadsnäten som höjer priserna, inte energibolagetn.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
M Mjolnir skrev:
Blev det, 250/250 för 369 kr i månaden, ingen bindningstid.
Utan bindningstid kan de ju höja priset hur mycket som helst, så det skulle jag då inte ta.

U ullak40 skrev:
Utan bindningstid kan de ju höja priset hur mycket som helst, så det skulle jag då inte ta.
Tror inte de hade alternativ med bindningstid på deras hemsida.

G Greger_08 skrev:
Det är väl inget konstigt svar?

Piteå Stadsnät äger nätet, leverantörerna säljer internettjänster på det nätet.
Piteå Stadsnät tar ut egenkostnader från leverantörerna från att täcka sina avgifter, säg 200kr/mån per 100/100-kund som leverantören säljer till, att leverantören sen väljer att ta 399kr/mån för den tjänsten är ju inget Piteå Stadsnät kan eller får säga något om.

Ingenstans i den kedjan, eller i inlägget du citerar pekar något på att stadsnätet drivs med vinstintresse.
Och jo, såklart drivs även kommunala bolag med delvis vinstintresse, vinsten går tillbaka till kommunen och skattekistan dock.

G
Aha dom syftade alltså på bolagen som i Bahnhof o.s.v 🤪 inte att deras bolag kan göra vad dom vill 😎.

G Greger_08 skrev:
Aha dom syftade alltså på bolagen som i Bahnhof o.s.v 🤪 inte att deras bolag kan göra vad dom vill 😎.
Precis :D

U ullak40 skrev:
Varför inte? Då byter man ju bara igen.

• Gilla
4integration och 1 till
  • Laddar…
Tröttnade också på Bahnhofs prishöjningar. Var uppe i 499kr för 100/100. Dom skyllde på att Telia i sin tur höjt deras avgifter….

Av en slump gick då Telia runt i området o knackade dörr. Fick 250/250 för 299kr/mån! Klockrent så jag hoppade på det!

Bytet skedde vid årsskiftet och jag märkte inte ens av övergången! Kör på egen router och jag behövde inte göra ett smack…. Helt fantastiskt smidigt!

Har Telia Öppen Fiber till huset.

G
Jag slängde också ut bahnhof och fick bra "ny kund" pris av en annan leverantör som kommer bytas ut så fort avtalet går ut..

Har dock lärt mig nu att man inte ska använda leverantörernas e-mail blir jobbigt när man ska byta :)

• Gilla
Klass0n
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.