10 245 läst ·
36 svar
10k läst
36 svar
Bahco garagedomkraft
Det är ett bra pris. Clas Ohlson har haft den på kampanj med jämna mellanrum för så lite som 1 999 om jag minns rätt.T Ejmelie skrev:
Några kronor billigare på Bauhaus, den finns på Prisjakt. Motsvarande proffsmodell, Compac 3t kostar ca 7000 så ja, det är ett bra pris.T Ejmelie skrev:
/Höghus
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Ok pris (och väl värt det) men den har historiskt gått att få runt 2k - jag lyckades till och med köpa min för 1600 men det tror jag var lite exceptionellt (CO hade både kampanj och klubberbjudande med rabatt på ett köp, inkl kampanjavaror).
så det är kanske en fråga om hur bråttom det är och hur mycket du orkar jaga, nu när jag vet hur bra den är (förutom när den ska lyftas - dvs egenvikten
) hade jag gladeligen betalt 2,3k
/U
så det är kanske en fråga om hur bråttom det är och hur mycket du orkar jaga, nu när jag vet hur bra den är (förutom när den ska lyftas - dvs egenvikten
/U
https://images.clasohlson.com/medias/sys_master/h4e/hda/9676678103070.jpgK Kane skrev:
Jag har två av den lilla modellen jag länkade till. Vid behov sätter jag en under varje lyftpunkt.
/Höghus
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 294 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 294 inlägg
92 cm låter onekligen lite väl kort. Är väl väldigt få bilar som endast har 92 cm mellan främre och bakre lyftpunkt?K Kane skrev:
avståndet mellan växellådsfäste och länkarmsfäste på de många bilar.T Ejmelie skrev:
Eller mellan länkarmsfäste höger, vänster..
Allt beroende på vad man ska lyfta i eller ur fordonet...
Har själv en BH1A2500 sen 6 år tillbaka, 25kg, kommer in under det mesta och dubbla kolvar, skönt att kunna pumpa upp med lite kraft och rätt kvickt.
Minns tyvärr inte vad jag betalade men ser att verktygsproffsen tar 2 886 för den nu, 25% rabatt.
Minns tyvärr inte vad jag betalade men ser att verktygsproffsen tar 2 886 för den nu, 25% rabatt.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 259 inlägg
jag tycker priserna är höga och att man inte får mycket för pengarna. Dessutom är modellerna sämre nu tycker jag. Jag har en höglyftande som är bra men stor. Liknar https://duab.se/garage-verkstad/for...g/domkrafter/hawk-domkraft-hoglyftande-hvd-20
Den når långt in och lågt, samt lyfter högt. Sen har jag en mindre som lyfter 2 ton och väger kanske bara 50 kg.
Den når långt in och lågt, samt lyfter högt. Sen har jag en mindre som lyfter 2 ton och väger kanske bara 50 kg.
Sämsta skräpet. Går bra att lyfta med men att släppa ned är desto sämre... kastade skiten på tippenHöghus skrev:
Ok, du kanske också trodde att jag käckade mig, men så var det inte.
Själv har jag använt domkraften för att både lyfta kökstaket när jag bytte skåp och lyfta vedboden när snön knäckte den. Och så förstås bilen.
Det enkla svaret är väl så stor som möjligt som du orkar bära, får plats med och vill betala för.
För mig räcker en 1,5t för att byta hjulen,
Typ sån här [länk]
Den funkar för att få två hjul i luften om man lyfter högt på främre lyftpunkten.
Skall du lyfta för att meka underifrån är en mer höglyftande bättre, har du en sportvagn behöver du en lågprofilslyft.
Den lilla kan vara väl kort om lyftpunkten är långt in under bilen. Min funkar dåligt för att komma in under kardanklumpen baktill.
/Höghus