Hej!

Jag undrar om man kan sätta plyfa som underlag på en duschhörna? :confused: Såg detta i ett bildgalleri på en badrums-renovering i detta forum. Väggen är ojämn och jag har svårt för att få den rak utan att "fuska" med plyfa underst mot reglarna.

Sen har jag tänkt "minerit" endast i själva duschhörnan, och gips i övriga badrummet, eftersom detta inte har badkar. Ska man klistra mineriten eller gipset på väggen??? Dubbla lager?

Regelavstånd för kaklad badrumsvägg? Har hört både cc30 och cc45. Om det är OK med plyfa borde väl 45 räcka?

/Glad amatör

Om du sätter en rubrik som säger ngt om vad du undrar över kanske fler intresserar sig för ditt inlägg.

Har du förslag på rubrik? Detta är mitt första inlägg och det är så mycket jag undrar över, så jag tyckte rubriken var bra för mig.

OlofChrister skrev:
Om du sätter en rubrik som säger ngt om vad du undrar över kanske fler intresserar sig för ditt inlägg.
Kanske bättre nu?

Jag hittade en annan tråd som gav svar på mina frågor. (Var bara 182 inlägg att gå igenom! )

Det blir alltså ingen diff-spärr mot yttervägg, reglat med cc30 och kortlingar, samt någon form av minerit, ej dubbla skikt. Verkar det OK på ett gammalt trähus?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.