I

Redigerat:
I Lea2020 skrev:
Hej

har fått in offert på badrumsrenovering som jag tänker gå vidare med. Har skrivit till entreprenören att jag kommer hålla in viss procent av summa. Tills entreprenaden är godkänd samt jag fått dessa dokument:
  • Säker vattenintyg
  • Kvalitetsdokument BBV
  • Dokumentation över elinstallationer
  • Dokumentation över golvvärmeinstallation
  • Dokumentation över målade ytskikt
  • DoU instruktioner

• har fått detta svar:
  • Säkert vattenintyg kan komma att bli svårt för ev behöver vi skarva rör och då är det en avvikelse att vi ej följer säkert vatten.
    Kvalitetsdokument BKR ( byggkeramikrådet ) kommer utföras
    Dokumentation på el kommer ej att utföras däremot kommer ni få produktinformation om vilket material som vi använt oss av.
    ( dokumentation på el skulle jag rekommendera man gör när el central & övrig el i huset görs om )
    Bilder på golvvärme / samt instruktioner kommer att lämnas
    Dokumentation måleri där kommer vi lämna produktinformation på vilka produkter & kulör nr som vi använt oss av.
    Skötselanvisningar på badrum kommer att lämnas när badrummet är klart.

Vad tycker ni? Blir orolig när jag inte kan få säkervatten intyg samt dokumentation på el ( el central i huset är nytt)…. Ska jag ställa mer krav eller borde jag godkänna deras svar?

Vad är det mer för dokumentation om el du vill ha då? :thinking:

A
Vad specifikt är det för dokumentation du vill ha gällande el?

Vad gäller Säker vatten, har jag förstått att det går att utfärda intyg där avvikelserna är noterade.

Säker Vatten-intyg kan du få även om det finns delar som inte går att göra enligt branschregler med denna avvikelse inskriven.

Vad gäller elen så upprättas nog inte några ritningar eller dylikt för en badrumsrenovering (och de flesta är nog inte beredda att pröjsa för det) men det vore bra om du kan få fotodokumenterat innan det skivas. Kan vara värdefullt längre fram om man vill modifiera något.

• Gilla
Ida2022
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.