Hej!

Ska renovera vårt enorma badrum på 1,43x1,64 m. För närvarande "klassiskt inrett" med inbyggt badkar och halvkakel/glasfiberväv.

1) Har tänkt riva ut allt gammalt själv men låta hantverkare göra resten. Hur jobbigt är det att riva ur ett gammalt inkaklat badkar? Någon som provat?

2) Behöver man "torka ur" väggarna efter att man rivit det befintliga ytskiktet och före man sätter tätskiktet? Gissar att det kan vara vad som helst där bakom efter en x antal års duschande och badande...

3) Se bilder. Vad är de runda metallgrejerna för något? Nåt som man bör veta före man kör igång med huggmejseln?

Tacksam för alla svar!

/Martin
 
  • img_2537_s.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • img_2539_s.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.