Det är väl inte ett "onormalt" förfarande, annorlunda kanske och mest vanligt vid stora projekt där man kollar en gång och sen har handlingar att räkna efter men jag kan ju säga som elektriker där man har en mängd olika lösningar för att få till saker så bra, osynligt och billigt som möjligt för kunden så finns det inte en chans i he***te att jag står och diskuterar lösningar med kunden när ett par firmor till står och lyssnar. Att ta frågor över telefon innebär till 90% att kunden inte förstår alls eller tror sig förstå och så blir det missförstånd och kunden blir förbannad osv osv, det innebär att man ändå måste åka dit igen efter att ha sett om jobbet är intressant för mig att räkna på OM det inte finns klara handlingar/ritningar på vad som ska göras och man då i offerten bara skriver in vad som ingår och/eller vad man reserverar sig mot men lekman kan i regel inte göra sådana handlingar.

Gällande radannonser så kan jag bara hålla med Paul, jag som kund anlitar inte firma som gör reklam för sig på det sättet (nu behöver jag ju ändå inte det då man känner folk inom de andra yrkesgrupperna) och det mest för att jag vet vad de flesta är för kufar i området som har dessa annonser och jag vill inte beblanda mig med de flesta av dom, svårt för lekman att veta ja men nu sägs det ju så gång på gång i detta forum tex.
Det finns många saker som man inte gör när det gäller att visa upp sig själv och sitt företag om man anser sig själv/företaget som redigt och seriöst, olika i olika områden i landet kanske men som sagt, jag gör ju inte reklam för mitt företag på ett sett där jag själv inte skulle anlita någon annnan.

Självklart så är referenser och god personkemi det bästa!

Men det är inte helt lätt för en kund som kanske inte har några bra kontakter och förslag på hantverkare.
Kan även tänka mig att det inte är helt lätt att ha nystartad firma och "sälja sig" innan man byggt upp bra referenser.

Så att direkt döma ut annonser kanske är lite väl hårt?

/V8dc, som är tacksam att jag har uppbyggt kontaktnät med diverse bra hantverkare.

En liten update från min sida...
Har nu hittat tre hantverkare med hjälp av referenser och kommer be dem komma titta på jobbet separat.

Paul-Staffanstorp
gadu^ skrev:
Har nu hittat tre hantverkare med hjälp av referenser och kommer be dem komma titta på jobbet separat.

Tycker jag du gör så himla rätt i... d^_^b;)

gadu^ skrev:
d^_^b bra jobbat där.

Paul-Staffanstorp skrev:
Tycker jag du gör så himla rätt i... d^_^b;)
Du har inte lust att göra ett litet jobb i Gbg? ;)

Paul-Staffanstorp
gadu^ skrev:
Du har inte lust att göra ett litet jobb i Gbg? ;)
Kan du lugna dig till november så kanske det tål att tänkas på men innan dess finns där inga utrymme tyvärr... :blushing:;)

Ärligt talat så kan jag oavsett inte tacka ja till några jobberbjudande på forumet då det strider mot reglementet... ;)
Sorry.

Men önskar dig lycka till i jakten på rätt hantverkare och som sagt... ge det lite tid så finner du nog en bra lösning.

Fråga gärna på om du undrar något i forumet för det finns mycket kunskap här inne men man måste lära sig att sålla också... ;)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.