Ett av husets tre badrum har stått för fäfot hyggligt länge, efter en vattenskada bröts golvklinker bort och en hel del av betongen. Därefter har utrymmet använts som skrubb. Återstår ngn kvadratmeter obrutet golv och när vi nu hade en person här från golv/badrumsfirma för att ge en offert sa han att det är asbest i denna kvarvarande bit och och att det måste saneras först av specialfirma med full utrustning/utblås mm innan ett nytt badrum kan göras. Känns mkt omfattande, bör jag skrinlägga hela detta badrumsprojekt?

S
S Sus56 skrev:
Känns mkt omfattande, bör jag skrinlägga hela detta badrumsprojekt?
Detta kan väl bara du svara på? Lite mer omständigt absolut men är ni i behov av ett till badrum så är det väl klokt att göra i ordning det.

• Gilla
Sus56
  • Laddar…
Skicka iväg ett prov på test så vet du säkert om det är asbest eller om byggaren bara svamlar.

• Gilla
Sus56
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
Detta kan väl bara du svara på? Lite mer omständigt absolut men är ni i behov av ett till badrum så är det väl klokt att göra i ordning det.
Jo, förstås, men kommer nu som @jhall gav förslag få en bit testad till att börja med.

J jhall skrev:
Skicka iväg ett prov på test så vet du säkert om det är asbest eller om byggaren bara svamlar.
Tack för tips, vet du var man kan gå det gjort?

Jag anlitade Evema för 9år sedan.
450kr vill jag minnas de tar nuförtiden.

• Gilla
jhall och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag anlitade Evema för 9år sedan.
450kr vill jag minnas de tar nuförtiden.
Tack för svar, 🙏

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.