7 603 läst ·
22 svar
8k läst
22 svar
Badrumsfläkt, självdragsventil genom eternitrör
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Jag hade nog bara satt typ en sådan här med stosen upp i eternitkanalen och limtätat den mot eterniten.
Sen placerat fläktens stos in i denna så luften leds upp i eternitkanalen.
Det lilla som eventuellt kan läcka i eternitens eventuella skarvar är mikroskopisk då den varma luften stiger uppåt och ut.
Det lilla som eventuellt kan läcka i eternitens eventuella skarvar är mikroskopisk då den varma luften stiger uppåt och ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var en alldeles utmärkt lösning.Paul-Staffanstorp skrev:
Jag hade nog bara satt typ en sådan här med stosen upp i eternitkanalen och limtätat den mot eterniten.
[bild]
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Big point där. Så bort med nuvarande öh.. stos (?) och ventiltalrik och dit med ny stos och lämplig fläkt?Paul-Staffanstorp skrev:
Lär ju vara något utrymme mellan eternitrörets utsida och vinden eftersom jag kan se hela kanten på röret. Är iofs svårt att se när gamla stosen sitter kvar.
Antar att det är det du menar med bjälklaget?
Har du något tips på lämligt lim man kan ta till ändamålet?
Ska införskaffa silikonfog till spaltventiler i fönstren så man kanske kan slå två flugor i en flugsmälla?
En tanke som slog mig också, om jag skulle vilja montera bort röret och stosen i framtiden, vore det inte bta med en fog som inte sliter loss eternitpartiklar? Eller kanske är ett önsketänkande? Haha.
Produkter som diskuteras: "spaltventiler"
Spaltventil F32 Fresh
För utanpåliggande montage
138 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden