Jag har en lampa i badrummet som jag inte blir klok på. Den slocknade nyligen, och skulle behöva få liv i den igen, men jag lyckas inte lista ut hur man öppnar upp den för att kolla vad det är som behöver bytas.

Den ser ut så här:
Rund badrumslampa med svart metallring och vit diffuser monterad på kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ovansidan har två stycken små "gropar":
Badrumslampa med svart metallkåpa och synliga gropar mot en kaklad vägg.
Skapa konto

Och under sidan har en. Den vita delen har dessutom nåt jack in också:
Stängd badrumslampa med två små gropar på ovansidan och en grop nedtill, med synlig skarv och jack.
Skapa konto

Har vridit och dragit i metallkåpan utan nåt resultat, den verkar sitta som sten. Likaså sitter den vita delen fast, den ännu hårdare. Försökte se om jag kunde hitta lampan och dess monteringsanvisningar, men det enda jag lyckas hitta är liknande lampor som tycks sitta annorlunda.

All hjälp om hur man kan få upp den här bästen uppskattas!

Bästa svaret

Johhhan
Det ser ut som att den vita kåpan kan lossas med en flat skruvmejsel som trycks in i den rektangulära skåran nedtill. Det sitter antagligen en plasttapp där som låser fast kåpan och som försiktigt ska tryckas inåt för att släppa.

"Groparna" på den svarta metallkåpan ser ut att vara där man kan göra hål för elkablar när de inte är dragna i väggen.

Johhhan Johhhan skrev:
Det ser ut som att den vita kåpan kan lossas med en flat skruvmejsel som trycks in i den rektangulära skåran nedtill. Det sitter antagligen en plasttapp där som låser fast kåpan och som försiktigt ska tryckas inåt för att släppa.

"Groparna" på den svarta metallkåpan ser ut att vara där man kan göra hål för elkablar när de inte är dragna i väggen.
Tack! Var där och i skåran pillade, men det kändes som att den satt rätt rejält, så jag vågade inte ta i riktigt. Tog och pillade lite till nu, och det gick mycket riktigt "bända" upp den vita kåpan med en skruvmejsel!

• Gilla
Johhhan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.