Odjuret skrev:
Om jag minns rätt så ställde jag en fråga här på forumet för flera år sedan om regler och badrum när man ställde in en duschkabin. Då om jag som sagt minns rätt så var det helt andra krav.
Eftersom det finns olika krav på olika "våtzoner" så tycker man ju att en duschkabin borde ha en inverkan på reglerna.

Finndjävel skrev:
Eftersom det finns olika krav på olika "våtzoner" så tycker man ju att en duschkabin borde ha en inverkan på reglerna.
Eftersom en duschkabin, som vissa redan påpekat, ofta är mer eller mindre som en möbel, och kan plockas in och ut ur badrummet utan att badrummet i övrigt påverkas i någon större utsträckning, tycker jag att det är fullt rimligt att det inte har någon inverkan på reglerna. Om någon plockar bort en kabin och ställer in ett badkar, t.ex. Då skulle vips andra regler gälla för utformningen av hela badrummet, inte så genomtänkt IMO.

O
thomasx skrev:
Eftersom en duschkabin, som vissa redan påpekat, ofta är mer eller mindre som en möbel, och kan plockas in och ut ur badrummet utan att badrummet i övrigt påverkas i någon större utsträckning, tycker jag att det är fullt rimligt att det inte har någon inverkan på reglerna. Om någon plockar bort en kabin och ställer in ett badkar, t.ex. Då skulle vips andra regler gälla för utformningen av hela badrummet, inte så genomtänkt IMO.
Fullständigt logiskt. Om jag nu skulle ha rätt... :D Så vet jag att reglerna har ändrats... Till det mer vettiga kanske?

harry73
thomasx skrev:
Jag kan också sätta en duschkabin i tvättstugan eller toan. Då borde fortfarande samma regler gälla. Plockar bort den och ställer ner ett badkar är det fullt rimligt att kravet på tätskikt ändrar.
Vad är problemet?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.