Paul-Staffanstorp
ACME skrev:
Apropå storlek så såg jag att Konradssons har en platta nu som är 80x80 cm. Den är nog jättespännande att sätta..
Absolut...

Speciellt på ett badrumsgolv... :D

Mikael_L
ACME skrev:
Apropå storlek så såg jag att Konradssons har en platta nu som är 80x80 cm. Den är nog jättespännande att sätta..
Hehe, det finns pyttegästtoaletter där en enda platta räcker till golvet, efter man skurit den !!
Måste man verkligen köpa ett helt paket? :D

Måste förövrigt vara en bra nybörjarplatta, inte så många fogar att misslyckas med ... ..not ... :p

Svart (eller åtminstone mörkt) golv. Vita väggar. Och självklart dusch framför badkar.

mörkt golv (svart) vita väggar.
Badkar om du ska sälja, men skulle själv välja dusch alla dagar i veckan.

P
Mikael_L skrev:
Hehe, det finns pyttegästtoaletter där en enda platta räcker till golvet, efter man skurit den !!
Måste man verkligen köpa ett helt paket? :D
Måste förövrigt vara en bra nybörjarplatta, inte så många fogar att misslyckas med ... ..not ... :p
Mmm.. sen finns det fasadplattor som mäter någonstans runt 120x300 cm som då kan täcka en vägg vardera. Problemet är bara hur man får in dom i rummet..?

P
Svart golv är bra. Om man gillar att städa.

crazys skrev:
Det här tycker jag är snyggt. Lite mörkt golv men vafan.
Snyggt och perfekt golv för en sådan som mig som har en svart labrador. Det blir ju hår överallt och då behöver man perfekt kamou! :cool:

"Halka runt i badkar när man duschar i det". Har duschat otaliga gånger i badkar och mig veterligt aldrig halkat i ett badkar. Berätta gärna hur ni gör! Kombinerar det med alkohol eller?

Men sedan, varför vill man duscha när man har badkar? Skönare att bada, särskilt också om det är bostadsrättsföreningen som betalar varmvattnet.
Men det är klart, alla gillar väl inte att bada.

Men som sagt, skit i all vågad design, kör vitt och diskret.
Och glöm inte ställa in badkar så får du garanterat många tusenlappar mer när du säljer bostadsrätten, fler folk vill ha badkar än dusch.

Jag har skapat två såna här trådar och de flesta är för dusch. Pratade även med en mäklare i området och hon tyckte dusch också.

Ja, man duschar ju i 95% av fallen så det känns logiskt.

jenfor skrev:
Ja, man duschar ju i 95% av fallen så det känns logiskt.
Jasså?! Precis tvärtom för mig.

P
Duschar gör man för att bli ren och för att vakna på morgonen.
Badar gör man för att njuta och för att koppla av på kvällen.

Hemmakatten
Badkar röstar jag också för. Det finns badkar som är gjorda med tanke på att man ofta duschar i badkaret. Utrymmet i botten i badkaret är större och planare i den ände man duschar. Om du sätter in ett sådant badkar (som dessutom är snyggt, men nog kostar mer än ett vanligt) lär alla lägenhetsspekulanter falla för ditt badrum.

Jag röstar också för badkar(enl.ACMEs tes) men man lever sitt liv olika.
Mina stressade döttrar kan duscha 3-4 ggr. om dagen:)
Då kan det ju mer bli som en hopptävling med badkar.
Men för den gamle gubben som tidigare började jobba innan tuppen och
kom hem när tuppen hade gått in till sig, var det underbart att lägga sig i
ett varmt bad för att mjuka upp kroppen och komma i balans;)

Hur skulle man själv göra vid t ex ett bilköp? Om det stod två exakt likadana bilar till samma pris hos bilhandlaren och den ena kunde du köra på etanol/bensin och den andra bara på bensin, vilken skulle du välja?
Just det: den som man kan välja drivmedel.
I badkar kan du välja att duscha eller bada.
I duschen kan du bara duscha.

De flesta kunder tänker nog samma sak.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.