teed skrev:
Men dom har inte några av det som jag skulle kalla DeWalts proffs modeller heller
Självklart inte, men å andra sidan så har inte dewalt en tydlig uppdelning mellan proffs och gör-det-själv prylar som bosch har. Alla dewalts prylar ser ungefär likadana ut oavsett om det är proffs eller GDS maskiner. Bosch gör en tydlig markering - blå bosch - proffsmaskiner, säljs inte på Rusta etc, men det gör vår gröna GDS serie. Detta har inte dewalt gjort.
 
Daniel_N skrev:
Självklart inte, men å andra sidan så har inte dewalt en tydlig uppdelning mellan proffs och gör-det-själv prylar som bosch har. Alla dewalts prylar ser ungefär likadana ut oavsett om det är proffs eller GDS maskiner. Bosch gör en tydlig markering - blå bosch - proffsmaskiner, säljs inte på Rusta etc, men det gör vår gröna GDS serie. Detta har inte dewalt gjort.
Det håller jag med dig om till 100% jag tycker det är synd och ganska korkat att man har sina "proffs" maskiner på rusta. Men jag tor inte att DeWalt sverige valt Rusta som återförsäjare, jag har inte några belleg för detta bara vad jag tror.

//Tobbe
 
R
teed skrev:
Det håller jag med dig om till 100% jag tycker det är synd och ganska korkat att man har sina "proffs" maskiner på rusta. Men jag tor inte att DeWalt sverige valt Rusta som återförsäjare, jag har inte några belleg för detta bara vad jag tror.

//Tobbe
Tror också så.. det är ju inte så att dom har hela dewalts sortiment direkt.. förmodligen något restparti som dom kommit över nånstans.

Det händer ju nästan alla fabrikat nuförtiden.
 
teed skrev:
Det håller jag med dig om till 100% jag tycker det är synd och ganska korkat att man har sina "proffs" maskiner på rusta. Men jag tor inte att DeWalt sverige valt Rusta som återförsäjare, jag har inte några belleg för detta bara vad jag tror.

//Tobbe

Bör väl ligga i DeWALTS intresse att dessa maskiner inte hamnar hos Rusta och liknade slutkundsbutiker både nationellt och internationellt. DeWALT Sverige kanske inte godkännt det men nån måste ju agit beslutet i koncernen och då börjat förstöra ett starkt varunamn (eller kasnke påskyndat).
 
Det behöver ju faktiskt inte vara så att någon på Dewalt har fattat ett beslut om sälja deras maskiner på Rusta. Om Rusta har köpt upp ett parti maskiner som kommit ut på den europeiska marknaden (läs ESS-området) på ett tillbörligt sätt finns det faktiskt inget Dewalt kan göra åt saken, ty så funkar varumärkeslagstiftningen. Rusta kan helt enkelt köpt upp något konkursbo i Polen eller dylikt.
 
staplare skrev:
Det behöver ju faktiskt inte vara så att någon på Dewalt har fattat ett beslut om sälja deras maskiner på Rusta. Om Rusta har köpt upp ett parti maskiner som kommit ut på den europeiska marknaden (läs ESS-området) på ett tillbörligt sätt finns det faktiskt inget Dewalt kan göra åt saken, ty så funkar varumärkeslagstiftningen. Rusta kan helt enkelt köpt upp något konkursbo i Polen eller dylikt.
...eller via partihandel/spotmarknad. :(
 
Helt riktigt men lagstiftining i all ära så kan stora företag göra påtryckningar och förhindra saker vi inte ens vill veta om...
Finns dock en möjlighet men jag tror att om så vore fallet skulle DeWALT göra något åt saken..
 
Lägger mig i...
Köpte en DeWalt 12-Volts skruvdragare på en bygghandel 2004 som skulle vara en lite bättre variant sa man, har för mig att jag pröjsade 2200:- efter en skaplig rabbatt. Skulle tro att den då kostade nånstans kring 2700:-
Förra sommaren, slutade ena batteriet att fungera (efter ca knappt två år och relativt lite använd). Efter mycket hjälp från säljaren på byggvaruhuset, gick Dewalt med på att byta acken, men det var egentligen inte så lång garanti på den.
Men man medgav att man levererat dåliga batterier under en tid.
Nu har det andra batteriet också lagt av :/
Det underliga är att jag har en Elu av samma sort (batterierna passar att byta emellan) som är ca 15år !! Den är lika lite/mycket använd (privat bruk) - båda batterierna som följde med den funkar fortfarande klockrent!
Elun känns också mindre skramlig efter så lång tid än vad DeWalten gör efter 3år!
Så det är inte säkert att man får bra kvalite bara därför man köper en "proffs"-DeWalt. Mitt förtroende för DeWalt har sjunkit avsevärt!
/L-O
 
Nu förstår jag inte riktigt. Vad exakt är det man förstör genom att Rusta säljer verktyg från DeWalts "proffsserie"? Eller att dessa maskiner hamnar i butiker där vanliga dödliga kan handla och kanske rent utav till mer rimliga priser? Eller blir en bra produkt dålig så fort den säljs av Rusta eller liknande slutkundsaffär?
 
Sent svar men bättre sent än aldrig väl? *S*

Nåja 62'an, DW har inte samma konstruktion som Elu, det är lite därför som jag håller fast vid mina gamla Elu, enligt ord från servicefolk och även säljare så är det ungefär att lager, motorer mm inte är i samma klass på DW som på Elu.

Utseendet är dock självklart det samma förutom färgbytet.

/Kent
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.