5 121 läst ·
25 svar
5k läst
25 svar
B & D. köper Festool!
Sida 1 av 2
Det där var elakt! Jag kunde ha hällt kaffet i tangentbordet!
;-P
/pelle
;-P
/pelle
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Vänta nu! Köpte inte B & D Elu runt 1995 och sålde det vidare till DeWalt senare?
Det K-A-N allltså hända igen.
Det K-A-N allltså hända igen.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Det är en märklig twist som B&D har gjort. När man går in DeWalt-sajten så hittar man överhuvud taget inga kopplingar till B&D. Däremot om du skickar in en förfrågan via formuläret på tex DW supportsajten, så får du ett svar där det framgår att personen ifråga jobbar på B&D. Det verkar som om B&D noga har velat skilja på varumärkena B&D och DeWalt. Därför är det en gåta för mig att de utser Rusta till ÅF för DeWalt, låt vara att det är bara vissa modeller. Snacka om varumärkeserodering. Tiden får utvisa om det var ett smart drag. De kunde ju hellre vräkt över hela B&Ds sortiment till Rusta för att bredda täckningen på marknaden. Det hade varit logiskt. Tiden får väl utvisa vad de håller på med...P-plats skrev:
ClasseClas skrev:Det är en märklig twist som B&D har gjort. När man går in DeWalt-sajten så hittar man överhuvud taget inga kopplingar till B&D. Däremot om du skickar in en förfrågan via formuläret på tex DW supportsajten, så får du ett svar där det framgår att personen ifråga jobbar på B&D. Det verkar som om B&D noga har velat skilja på varumärkena B&D och DeWalt. Därför är det en gåta för mig att de utser Rusta till ÅF för DeWalt, låt vara att det är bara vissa modeller. Snacka om varumärkeserodering. Tiden får utvisa om det var ett smart drag. De kunde ju hellre vräkt över hela B&Ds sortiment till Rusta för att bredda täckningen på marknaden. Det hade varit logiskt. Tiden får väl utvisa vad de håller på med...
Kan bara säga att det var längesedan jag sålde en DeWalt maskin men däremot har Milwaukee och Makita ökat kraftigt!
Jag är undrande över dessa diskussioner om att B&D äger DeWalt och att DeWalt går att köpa på rusta. Men det är helt tyst om att Bosch äger Skil sedan har Rusta 4 st av Bosch maskiner och endast 3 av DeWalts. Men inte tycker jag att Bosch eller Dewalt är sämre för detta.
Skillnaden är väl att Rusta har Boschs gröna men inte blåa (proffsvarianten) maskiner?teed skrev: