April April ! :D

Hoppas verkligen inte det sker...

Gris! :-) Jag gick på den :-D

Mikael_L
ÄGD !!! :eek: :o :o

är ju inte omöjligt att så kommer ske

dock var jag skeptisk till meddelandet iom att

1. det är första april
2. de brukar inte släppa pressreleaser på söndagar

;)

Det var ingen pressrelease, jag har mina inofficiella kontakter... (Känner en på, hm, ähum... coopforum-bygg)

Det där var elakt! Jag kunde ha hällt kaffet i tangentbordet!

;-P

/pelle

Vänta nu! Köpte inte B & D Elu runt 1995 och sålde det vidare till DeWalt senare?
Det K-A-N allltså hända igen.

B&D äger DeWalt!

JonasGBG skrev:
B&D äger DeWalt!
Det var alltså så enkelt.

Jag trodde B&D ville ha ett kvalitetsmärke nu när man köper DeWalt på Rusta...

ClasseClas
P-plats skrev:
Jag trodde B&D ville ha ett kvalitetsmärke nu när man köper DeWalt på Rusta...
Det är en märklig twist som B&D har gjort. När man går in DeWalt-sajten så hittar man överhuvud taget inga kopplingar till B&D. Däremot om du skickar in en förfrågan via formuläret på tex DW supportsajten, så får du ett svar där det framgår att personen ifråga jobbar på B&D. Det verkar som om B&D noga har velat skilja på varumärkena B&D och DeWalt. Därför är det en gåta för mig att de utser Rusta till ÅF för DeWalt, låt vara att det är bara vissa modeller. Snacka om varumärkeserodering. Tiden får utvisa om det var ett smart drag. De kunde ju hellre vräkt över hela B&Ds sortiment till Rusta för att bredda täckningen på marknaden. Det hade varit logiskt. Tiden får väl utvisa vad de håller på med...

ClasseClas skrev:
Det är en märklig twist som B&D har gjort. När man går in DeWalt-sajten så hittar man överhuvud taget inga kopplingar till B&D. Däremot om du skickar in en förfrågan via formuläret på tex DW supportsajten, så får du ett svar där det framgår att personen ifråga jobbar på B&D. Det verkar som om B&D noga har velat skilja på varumärkena B&D och DeWalt. Därför är det en gåta för mig att de utser Rusta till ÅF för DeWalt, låt vara att det är bara vissa modeller. Snacka om varumärkeserodering. Tiden får utvisa om det var ett smart drag. De kunde ju hellre vräkt över hela B&Ds sortiment till Rusta för att bredda täckningen på marknaden. Det hade varit logiskt. Tiden får väl utvisa vad de håller på med...

Kan bara säga att det var längesedan jag sålde en DeWalt maskin men däremot har Milwaukee och Makita ökat kraftigt!

Jag är undrande över dessa diskussioner om att B&D äger DeWalt och att DeWalt går att köpa på rusta. Men det är helt tyst om att Bosch äger Skil sedan har Rusta 4 st av Bosch maskiner och endast 3 av DeWalts. Men inte tycker jag att Bosch eller Dewalt är sämre för detta.

teed skrev:
Jag är undrande över dessa diskussioner om att B&D äger DeWalt och att DeWalt går att köpa på rusta. Men det är helt tyst om att Bosch äger Skil sedan har Rusta 4 st av Bosch maskiner och endast 3 av DeWalts. Men inte tycker jag att Bosch eller Dewalt är sämre för detta.
Skillnaden är väl att Rusta har Boschs gröna men inte blåa (proffsvarianten) maskiner?

Men dom har inte några av det som jag skulle kalla DeWalts proffs modeller heller

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.